Avatar billede RasmusTheR Seniormester
03. august 2014 - 22:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sessioner i subdomæner

Jeg er ved at lave en side der benytter sig af subdomæner, og er røget i det problem, at de session variabler jeg definere, i filer der ligger i en af subdomænemapperne, ikke er tilgængelig på hovedsiden.

fx
jeg har et subdomæne gul.minside.dk

Når en bruger går ind på gul.minside.dk bliver der sat en række session variabler og man bliver redirectet til www.minside.dk hvor variablerne skal bruges.
Problemet er bare at de ikke er der mere..

Virker fint hvis jeg ikke bruger subdomænemappen.

Nogle bud på hvor problemet er??
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2014 - 03:45 #1
Problemer er at din session cookie bliver sat for domain gul.minside.dk og derfor ikke sendes til www.miside.dk - og loesningen er at faa den sat for domain minside.dk !

Jeg tror at det kan lade sig goere i ASP classic, men jeg ved ikke hvordan. Og det er svaert at finde noget paa nettet om saa gammel en teknologi som ASP classic.

Det er nemt i ASP.NET.
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
05. august 2014 - 22:28 #2
Er det muligt at løse problemet hvis jeg kører php?
Og hvordan??
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2014 - 00:12 #3
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
06. august 2014 - 23:31 #4
Takker.
Så må jeg jo til at prøve det der php, men når man kan ASP må det være til at gå til ;-)

opret bare et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2014 - 03:00 #5
svar