Avatar billede Butterfly Ekspert
15. juli 2014 - 13:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Farvelægning efter kategori

Jeg har en liste med en række forskellige opgaver, opgaverne er inddelt i 3 kategorier. Hver kategori er = en farve og et tal. Jeg har en anden liste med de personer der løser opgaverne. Hver person kan have mange opgaver i forskellige kategorier.
Hvordan får jeg min personliste til at blive farvelagt så det er den største kategori der bestemer farven. Personerne er medlem af en bestemt klub.

Opgaver på opgave arket
Opg    Opgave    ´      Klubnr    Klub    Navn    Kategori
10    Opvask            101    Klub-1    Peter B    1
10    Opvask            101    Klub-1    Poul    1
10    Opvask            105    Klub-5    Sanne    1
10    Opvask            106    Klub-6    Anne    1
11    Borddækning    105    Klub-5    Anne A    2
11    Borddækning    105    Klub-5    Sanne    2
11    Borddækning    103    Klub-3    Trine    2
11    Borddækning    107    Klub-7    Hanne    2
11    Borddækning    107    Klub-7    Peter    2
12    Servering    101    Klub-1    Peter B    3
12    Servering    103    Klub-3    Trine    3
13    Afrydning    102    Klub-2    Poul A    2
13    Afrydning    105    Klub-5    Sanne    2
13    Afrydning    104    Klub-4    Hans    2

Sådan ser navnearket ud
Klubnr.    Klub    Navn    Antal vagter    Kategori
101    Klub-1    Peter B        2
101    Klub-1    Poul        1
102    Klub-2    Poul A        1
103    Klub-3    Trine        2
104    Klub-4    Hans        1
105    Klub-5    Sanne        3
105    Klub-5    Anne A        1
106    Klub-6    Anne        1
107    Klub-7    Hanne        1
107    Klub-7    Peter        1
Avatar billede finb Ekspert
15. juli 2014 - 16:19 #1
Du kunne samle det på eet ark:

Række 1: Navnene
Kolonne A: Opgaverne

og så farvelægge krydsfelterne
Avatar billede Butterfly Ekspert
17. juli 2014 - 16:30 #2
Jeg har ca. 400 forskellige personer til 800 opgaver, så det bliver nok lidt uoverskueligt, for jeg har også brug for at kunne markere, når personerne er mødt op og det er nemmest på et ark, hvor personerne kun optræder én gang, ellers er der risiko for, at jeg glemmer at krydse alle deres vagter  af. De får en lille belønning pr. vagt og jeg skal derfor også have et overblik over, hvor mange vagter hver person har og hvad der er den største kategori af deres vagter.
Håber mine informationer giver mening.
Avatar billede Butterfly Ekspert
17. juli 2014 - 16:40 #3
Jeg kan løse det ved at skrive kategorierne i henholdsvis F for kategori 1 G for kategori 2 og H for kategori 3 på opgavearket.
Derefter kan jeg lave en sum.hviser på navnearket ud for hver person,  hvor jeg laver en hvis(sum.hviser) kolonne F => 1 returnere 1 i kolonne E på navnearket, og tilsvarende for de næste kolonner, så kan jeg til sidst farvelægge navnene med betinget formatering ud fra det største tal ud for hver person. - Det virker, men noget tungt.
Avatar billede finb Ekspert
18. juli 2014 - 14:42 #4
Dette er ikke en reklame for tamigo.dk
men tamigo virker fint,
hvor dine opgaver kan optræde som
filialer i en butikskæde.
Avatar billede Butterfly Ekspert
30. juli 2014 - 13:30 #5
Afsluttet