Avatar billede EveryMA Mester
30. juni 2014 - 02:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

'Settings' findes ikke i IIS

Hej. Jeg skal have lavet en 'friendly url' på mit site. Så jeg går fra fil.asp?id=300 til f.eks. domain.dk/et-eller-andet

Jeg har læst en masse om det og har fundet frem til at man kan gøre det igennem IIS. Men jeg er gået i stå. Jeg kan ikke finde 'Settings' ud for mit domain i IIS.

Jeg skal ind og ændre fejlkoden 404 til 'type' URL.

- Nogen der har en idé om hvor jeg kan finde denne 'settings' knap i IIS 8 ?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2014 - 09:16 #1
via kontrolpanel/administration/iis manager
i venstre del ned til dit site (fx 'default web site')
i midt er der nu bla en 'fejlsider' ikon - dobbeltklik den
så kan du klikke på status 404, og ude til højre er handlinger bla rediger og avanceret
Avatar billede EveryMA Mester
30. juni 2014 - 12:35 #2
Hej Claes. Tak for hjælpen - men det fungerer ikke.
Når jeg klikker på 'fejlsider' (Error pages) vises der ingenting i det tomme felt. Jeg kan godt forestille mig, der skal være en liste, men der er intet. Intet dukker op...
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2014 - 13:00 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2014 - 13:06 #4
skulle du få brug for det, er mine fejlkodefiler (standard) her https://dl.dropboxusercontent.com/u/46453825/da-DK.zip
Avatar billede EveryMA Mester
30. juni 2014 - 13:14 #5
Hmm.. der står Default Website ved dig, i venstre panel. Hos mig står der mit domæne-navn.
Jeg er fuldstændig ny indenfor IIS, da jeg først læste om Rewrite URL i går - men det er vel bare dit site der er 'default website'?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2014 - 13:23 #6
Min er bare den rå installation af ISS på win7 enkeltbruger. Jeg har ikke ændret i noget.
Avatar billede EveryMA Mester
30. juni 2014 - 13:35 #7
Ah - jeg trykkede på den forkerte Error Page. Nu fandt jeg den.

Det fungerede bare ikke, så jeg fjernede 404-koden og kan ikke oprette igen!
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2014 - 13:50 #8
Jeg kan desværre ikke hjælpe yderligere. Kan en del gammel asp, men ikke noget om opsætning.
Avatar billede EveryMA Mester
30. juni 2014 - 14:10 #9
Smid bare et svar - så må jeg finde en metode til at ordne det.

Ved du i øvrigt hvorfor ingen af de ændringer jeg foretager mig i IIS ikke 'vises' på mit site? Uanset hvor meget jeg leger med IIS så sker der absolut ingenting inde på siden. Og jeg er logget ind på mit domæne.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2014 - 14:27 #10
Den er jeg også blank på. Har ikke brugt ISS siden xp (og før .net).
Bare luk selv - det hjalp jo ikke.
Avatar billede EveryMA Mester
30. juni 2014 - 16:25 #11
Super - men tak for det :)