Avatar billede Jannickhess Professor
26. juni 2014 - 23:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Slå lille og stort Uu fra på tastaturet?

En jeg kender har problemer med at hendes tast Uu hele tiden skrives sådan = UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Er der evt en mulighed for at slå dette bogstav fra
evt med en genvejstast eller skal man ind i nogle indstillinger et sted.

Håber nogen kender et godt svar

eller kom gerne med en skærmkopi hvordan i gør.

Jeg håber at i kan finde en måde

senere vil hun måske gerne tilslutte et nyt Dansk tastatur til hendes Bærbare pc

Men så skal tastaturet på hendes bærbare slås fra hvordan gør man dette - tror hun har win 7 eller før det.

JH
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2014 - 05:59 #1
Er det kun u tasten. Normalt skifter man mellem store og små bogstaver ved at trykke på Caps Lock tasten.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2014 - 10:25 #2
Der er typisk to fejl. Noget er spildt ellers alm skidt får tasten til at hænge. Det kan renses. Eller tast/board er defekt/knækket. I så fald skifter man tastatur på den bærbare. De kan købes som reservedele.
Avatar billede finb Ekspert
27. juni 2014 - 11:23 #3
Eller køb løst tastatur, fx trådløst
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
28. juni 2014 - 17:52 #4
spoergejoergen_15 har du fået det løst?
Avatar billede Jannickhess Professor
28. juni 2014 - 20:30 #5
Nej ikke endnu, men måske en god idé med et Usb tastatur
men så skal det andet vel slås fra, for ikke at det fortsætter med at skrive UUUer.

JH
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
28. juni 2014 - 22:14 #6
spoergejoergen_15 har du svaret på #1?
Avatar billede Jannickhess Professor
29. juni 2014 - 10:02 #7
Hejsa #1
Det er kun u tasten, som skriver hele tiden som om nogen trykkede denne ned hele tiden.

Jeg husker ikke om det er det store U eller det lille u
vidst nok det lille u..

Men jeg har et tastatur, i overskud, jeg kan prøve det af med, så kan kan vi se om det evt hjælper på det.

JH
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
29. juni 2014 - 11:34 #8
Jeg tror bare at det der er galt er at der er kommet skidt ned i tastaturet ved U tasten.

Så du skal enten fjerne skidtet ved U tasten eller løbe et nyt tastatur.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
29. juni 2014 - 11:35 #9
Eller se om der er en anden grund til at U tasten sætter sig fast.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2014 - 16:18 #10
Enig i #2. Der er ikke andre løsninger med en bærbar mener jeg.

Man kan måske lave mange tilretninger i registreringsdatabasen, for at fjerne funktioner på tastaturet. Men disse bliver jo overført til det tastatur du tilslutter. Så deaktiveres et bogstav, så er det for bestandigt.
Jeg har selv her på min stationære fundet tips til ændringer på tastaturet. Jeg har deaktiveret caps lock så jeg ikke ved en fejl får aktiveret den og skriver med stort hele tiden.

Havde du kommet med et navn/modelnr på den bærbare kunne vi hjælpe med at finde et tastatur til den.
Avatar billede Jannickhess Professor
17. september 2014 - 19:40 #11
Hun har nu købt en ny computer.
så det er nu blevet løst. :-)

JH