Avatar billede TSO-DK Nybegynder
25. juni 2014 - 23:08 Der er 5 kommentarer

Mail kategorisering ved afsendelse af mail

Hej

I Outlook 2007 havde jeg en VBA makro fra nettet, der gjorde at jeg ved tryk på "send" for en email fik "mail kategori"-dialogboksen op, hvor jeg kunne afkrydse kategori, inden mailen blev sendt. STOR nytte ift. "sendt email"-mappen !!

I Outlook 2013 kopierede jeg blot makroen fra 2007, men den virker tilsyneladende ikke altid - særligt er det ved svar på emails, at det halter.

Er der nogen, der kan hjælpe med en løsning, så jeg får samme funktionalitet som i 2007? Det er vigtigt, at det er noget, der automatisk aftvinger brugeren en reaktion - en ekstra knap i toolbar'en er ikke en løsning :-)

Email via exchange, hvis det betyder noget. Det var det også i 2007 udgaven.

Til info ser den gamle makro således ud:

'Categorize Sent Items
'Place in ThisOutlookSession
Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)
    If TypeOf Item Is Outlook.MailItem And Len(Item.Categories) = 0 Then
        Set Item = Application.ActiveInspector.CurrentItem
        Item.ShowCategoriesDialog
    End If
End Sub
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2014 - 23:52 #1
Prøv at rette
    If TypeOf Item Is Outlook.MailItem And Len(Item.Categories) = 0 Then
Til
    If TypeOf Item Is Outlook.MailItem Then
Avatar billede TSO-DK Nybegynder
26. juni 2014 - 09:48 #2
Hej claes57

Jeg får samme fejl, når jeg trykker på "send":

"Run-time error '91': Object variable or With block variable not set"
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2014 - 10:23 #3
ok jf http://www.howto-outlook.com/howto/catsentitem.htm
har du lavet punkt 3 og 4 korrekt?
ellers kan jeg ikke se fejlmuligheder.
Avatar billede TSO-DK Nybegynder
26. juni 2014 - 10:37 #4
Ja, den står i ThisOutlookSession i VBA'en og jeg har lavet digital signatur.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2014 - 10:45 #5
så prøv forum på sitet - der må være andre end lige dig, der har problemet.