Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2014 - 09:18 Der er 2 kommentarer

NemID på Lenovo Ideapad

Jeg  har længe overvejet at købe en lille billig bærbar som supplement til min ipad for at kunne logge på fx skat og borger.dk med NemID. Nu har jeg set at Lenovo laver noget der hedder en Ideapad. Jeg ved at Lenovo generelt laver gode computere, men er i tvivl om Deres Ideapad i det hele taget kan køre NemID.

Jeg har kigget  på Lenovo Ideapad A10 modellen. http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/tablets-ipads/LE59407935/lenovo-ideatab-a10-70-10-1-16-gb-tablet-morkebla
Men kan også se at der findes en masse andre modeller.

Håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede keysersoze Guru
11. juni 2014 - 09:24 #1
Det afgørende for nemid er platformen og android, som din fundne table kører, understøtter ikke java og dermed ikke nemid.

nemid er på vej med en JavaScript baseret løsning hvilket betyder at tables, både android som den du har fundet og din ipad, kan benytte nemid. Løsningen er i den afsluttende fase og det forventes at alle løsninger er skiftet over inden udgangen af året så spar dine penge og vent på at denne nye løsning er klar.
Avatar billede Slater Ekspert
11. juni 2014 - 11:04 #2
Det undrer lidt, at du nævner IdeaPad adskillige gange, og så linker til en IdeaTab.

IdeaTab er en Android tablet, og den kan ikke køre Java og dermed NemID. Men du siger, at du vil have en bærbar som supplement til din iPad, og det er den netop ikke.

IdeaPad er derimod bærbare, og de fås både som Android- og Windows-maskiner. A10 er en Android-model, og den vil ikke virke, men mange andre IdeaPads kan sagtens.