Avatar billede nsm88 Nybegynder
08. juni 2014 - 13:51 Der er 5 kommentarer

Hjælp til streaming !!

Hejsa

Har lige købt mig et smart tv fra philips (55PFL4908T/12).
Har nu siddet i 4 dage og forsøgt mig frem i verdenen hva angår mediestreaming fra min computer.
Jeg har prøvet alverdens medieserver programmer såsom:

Ps3 Medie Server
Twonky
TVersity
Universel Media Server
TVMobili
Windows Mediaplayer

Og flere til..
Der er ikke en som bare virker perfekt, enten er det galt med mkv afspilning, eller også lagger det og bruger for meget cpu når man afspiller, og for dermed ikke fuldt udbytte af TV'et's billede mht. HZ og HD.
Kort sagt kan jeg ikke finde et program som giver mig det jeg gerne vil have..

Men ved ikke om jeg leder det forkerte sted mht medieserver prg.? Skal jeg istedet købe mig en Ekstern Harddisk med hurtig USB og koble til mit TV?
Eller hvad skal jeg gøre for at kunne streame mine mediefiler, fra computer til TV i PERFEKT kvalitet og fuld HZ udnyttelse ??
Håber virkelig på hjælp her da jeg selv har givet op..

(P.s. Har altid bare kørt et HDMI kabel fra cpu til TV, men nu hvor jeg har fået nyt tv med 200 Hz kan mit graffikkort i cpu jo kun levere de standard 60 Hz)

Mvh
Nicolai M
Avatar billede Little Helper Seniormester
08. juni 2014 - 17:21 #1
Først det med skærmkort kun køre 60Hz er ikke korrekt, til monitor ja men ikke til eksterm skærm. Nu skriver du ikke hvilket skærmkort du har købt men mange har HDMI udgang og disse køre i fuld HD.

Hvis du køber en HD til at ligge dine film på skal du undersøge om dit tv køre alle de formater du skal bruge (dit tv køre..Multimedia Applications
• Video Playback Formats:
Containers: AVI, MKV,
H264/MPEG-4 AVC, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4,
WMV9/VC1
• Music Playback Formats: AAC, MP3, WMA (v2 up
to
v9.2)
• Picture Playback Formats: JPEG).

Ønsker du at køre streaming fra computer anbefaler jeg vlc. Og sende billed ud gennem HDMI på skærmkort til tv.

http://www.videolan.org/vlc/download-windows.da.html

Af disse to løsninger ville jeg vælge HD tilsluttet til tv. her går du så bare ind via smart tv konsollen og vælger film. nemmere bliver det næppe.

God fornøjelse.
Avatar billede Little Helper Seniormester
08. juni 2014 - 17:33 #2
Glemte at skrive når jeg bla ville vælge HD til TV løsning var det så du også kunne bruge PVR funktionen på dit TV. Med denne funktion kan du optage eller pause programmer der sendes.
Avatar billede nsm88 Nybegynder
08. juni 2014 - 23:59 #3
Ang. mit grafikkort, så har det HDMI udgang men når jeg går ind i indstillingerne for skærm så står der at den kun yder 60 Hz på begge skærme, så ved ikke om det er noget jeg gør forkert ?

Nu hvor jeg har anskaffet mig nyt TV så er jeg jo ude på at få det optimale ud af mine film, og tager jeg helt fejl hvis det er med en medieafspiller såsom: Dune HD, WDTV Live Hub, eller Popcornhour A-300??
Er Det noget nu kender til ??
Avatar billede Little Helper Seniormester
09. juni 2014 - 22:11 #4
Nej intet af den slags. Det du blot skal bruge er en HD med god hastighed på 1 - 2 TB gerne større til USB. Alt andet har du indbygget i det TV du har købt.

Dit TV har DLNA og PVR. Du mangler bare en HD til at kunne bruge disse funktioner. Og samtidig kan du ligge film på HDen og se film herfra som du ellers ville fra din PC.
Avatar billede nsm88 Nybegynder
09. juni 2014 - 23:07 #5
Takker for hjælpen ;) Jeg anskaffer mig en god harddisk..