Avatar billede cali1 Mester
05. juni 2014 - 19:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Harddisk forsvundet fri BIOS boot.

PC Fujitsu Siemens Econel s100. Win 7.

Var inde i bios da jeg skulle have pcen til at boote på dvd drev. Så fik jeg trykket på default settings og væk fra bootmenuen var min harddisk samt cd og dvd drev.

Jeg kan finde hdd'en i første menupunkt i bios som SATA Port 6, men jeg kan ikke finde ud af at flytte harddisken over i bootmenuen igen.

Håber i som har mere indsigt i tingene end jeg kan give en hjælpende hånd.

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2014 - 20:57 #1
Har du prøvet at fjerne det lille bios batteri, og holde  startknappen nede i 30 sek og lade den stå i ca 15 min før du sætter batteri i igen?
Husk at 220 volt skal være trukket ud når du gør dette.
Lad os se om den så finder enhederne igen på de rette pladser.
Avatar billede cali1 Mester
05. juni 2014 - 21:26 #2
Tak for forslaget 220661 - kan du give mig en nærmere forklaring på hvor nævnte batteri sidder?

På forhånd tak.
Avatar billede cali1 Mester
05. juni 2014 - 21:43 #3
Set på youtube det sidder i motherboardet - så må det være til at finde :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juni 2014 - 21:44 #4
Det sidder på bundkortet. Det er rundt og fladt.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2014 - 23:10 #5
Klik for større billede og følg pilene.http://gupl.dk/711079/
Men se først efter i Diskhåndtering, om du kan se disken, og om den har et drevbogstav.
Avatar billede cali1 Mester
09. juni 2014 - 12:23 #6
Fjernede bios batteri og holdt startknappen inde i 30 sekunder lod maskinen stå i 12 timer før jeg satte batteriet i igen, maskinen kan fortsat ikke finde harddisken at boote på.....
Avatar billede cali1 Mester
05. juli 2014 - 08:37 #7
Ingen løsning - jeg hæver spm.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juli 2014 - 17:13 #8