Avatar billede JackieNguyen Nybegynder
31. maj 2014 - 22:16 Der er 5 kommentarer

Kan man rense en bærbar køler, på min bærbar?

Altså jeg ville gerne høre om man kunne rense køleren på min computer?
Har prøvet at skruge en skruge af fra siden til Højer også der efter tage det af.... Der under har der ikke så meget. Ingen køler eller noget lignede. Ved siden af skrugen står der HDD/Memory.

Billedet:

http://www.gratisimage.dk/thumb-2026_538A37C4.jpg
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2014 - 00:11 #1
Brug en højtrykrenser og lav nogle små pust. Husk at blæseren ikke må rotere, så du skal nok stikke noget ind så den ikke gør det.

På billedet kan man ikke se noget fordi det er for lille.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juni 2014 - 10:57 #2
Er det håbløst at tilgå blæsren på en bærbar bruger jeg denne fremgangsmåde i at få den renset:
Rense blæser i bærbar: Man skal bruge trykluft på dåse.
En støvsuger.
Noget til at fiksere blæser vingen med (jeg brugte en kontor clips)

Udtag alt strømmen fra den.
Udret clipsen så den kan blokere vingen og helst selv sidde fast.
Sæt mundstykket fra støvsuger i bunden hvor blæser suger ind.
Pust så ind der hvor blæser normalt puster ud.
Du kan hvis du er omhyggelig på den måde få skidtet ud uden at skille den ad.

Hvad hedder din computer?
Avatar billede JackieNguyen Nybegynder
01. juni 2014 - 11:14 #3
Samsungq MODEL CODE: NP370R5E-S0ASE
Avatar billede Antlars Novice
01. juni 2014 - 11:15 #4
Jeg vil ikke anbefale at rense køleren (og da slet ikke med højtryk)så længe den befinder sig i kabinettet. Du ved ikke hvor skidtet evt. flyver hen og sætter sig. -Hvis du evt. afmonterer køleren, så husk nyt pasta til varmeoverførsel.
For at komme til selve køleren skal du nok have afmonteret hele bagbekædningen (husk at afbryde al strøm og tage batteriet ud).
Avatar billede Antlars Novice
01. juni 2014 - 11:18 #5
Sorry,-havde ikke set der var andre, hurtigere folk på linien.