Avatar billede dixonsteele Nybegynder
22. maj 2014 - 10:34 Der er 4 kommentarer

Hvordan sorterer jeg data fra et ark til flere ark?

Jeg har et regneark med ca. 1000 linjer med data samlet i et ark. Jeg skal have mine data sorteret ud på forskellige ark i henhold til det id som står i første kolonne. (Jeg har ca. 100 forskellige id'er og ca. 10 linjers data pr. id).

Findes der en automatisk måde at lave en sådan sortering fra et ark til flere ark på?
Findes der en måde, som kan oprette og navngive de forskellige ark automatisk?
Hvis muligt: hvordan gør jeg det, således at jeg (efterfølgende) kan opdatere data i hovedarket og få opdateringerne til at slå igennem i de øvrige ark
Avatar billede supertekst Ekspert
22. maj 2014 - 10:44 #1
Ved hjælp af en makro kan det lade sig gøre.
Avatar billede dixonsteele Nybegynder
22. maj 2014 - 11:03 #2
Jeg indrømmer blankt: jeg er ikke nogen haj til makroer.

Jeg er i tvivl om, hvordan jeg opretter en makro som først opretter det rigtige ark (og ikke duplikerer det, hvis det allerede findes) og dernæst gennemgår alle linjer for at kopiere dem de rigtige steder hen.

Findes der eventuelt andre måder?
Avatar billede supertekst Ekspert
22. maj 2014 - 11:13 #3
Ok - det er ærlig snak. Men du kan få det udført, hvis du er interesseret.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. maj 2014 - 11:51 #4