Avatar billede Haugboelle Nybegynder
19. maj 2014 - 15:57 Der er 1 kommentar

Husets eget netværk.

Her i huset har vi mere end 20 år arbejdet med vore kunders bogføring og indkomstopgørelser. Det sker på tre pc.er, der knyttet til en server.

Vores  edb konsulent nævner nu, at vore indtastninger for de enkelte kunder nu til dags går ud på nettet, hvor disse data så bliver fisket ind af vores server.
Har vi misforstået konsulenten, eller er der under en eller anden form noget om snakken?
Venlig hilsen
Haugbølle.
Microsoft server 2003
Windows 7 professionel
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
19. maj 2014 - 17:58 #1
Hej Haugboelle

Det er et lidt svært spørgsmål at svare på med de få oplysninger du har givet.

Det er meget muligt at i ligger jeres indtastninger ud på en server på nettet og ikke længer primært bliver gemt på jeres egen men denne kun bruges til backup.

Men kan også ligge hos jer selv. Men uden mere vide om jeres setup er det ikke muligt at svare på.

1. Hvilket program bruger i til at indtaste i? Evt. hvad laver i for jeres kunder? Klare i hele regnskab eller bare revision eller andet?

2. Hvor gemmer programmet sine datafiler/kontakter evt. database software?

3. Hvad laver jeres 2003 Windows server?

Hvis du kun svare på nogen af disse spørgsmål kan det være vi kan give et lidt mere kvalificeret bud.