Avatar billede hrc Mester
12. maj 2014 - 09:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udfald på netværk med ADO

En af vores kunder har store problemer med udfald. Vores programmer (win32) er kontinuerligt koblet op til en SQL-server via ADO. Det fungerer fint ved vores andre kunder, men her sidder vi tilsyneladende med aben, og vi har prøvet alt.

Er der nogen der har oplevet lignende eller har tips og ideer til hvad vi kan gøre?
Avatar billede hrc Mester
12. maj 2014 - 10:04 #1
Glemte at skrive kunden kører Citrix og, at kører de hjemmefra, så er der ikke problemer. Om det så ryger ind via en dedikeret Citrix-maskine og dedikeret hardware, det ved jeg ikke
Avatar billede hrc Mester
30. maj 2014 - 10:48 #2
Lukker her. Jeg synes at kunne spore det, til at deres DHCP timer ud (sådan en har vel en meget kort timeout). Hvis jeg servernavnene med IP-numre, så bliver det lidt bedre. Pudsigt nok er mange af fejlene et kald til en banal stored procedure, der opdaterer dokumenters låsestatus. I fejlrapporten kan jeg se ADO'en forsøge tre gange, hvorefter den melder fejl. Som nævnt håndteres
fejlen, men fejler selv da den også kalder DHCP'en til ????. Kunden har (igen) sat en netværksmand på sagen.