Avatar billede Widefelix Novice
08. maj 2014 - 13:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skal aktivere Windows på min nye pc, men kan jeg?

Hej eksperter. Jeg har en windows 8 cd 64/32 bit VUP cd liggende. Det skulle vidst bare være en cd der kan opgradere 7-8 . Men skal ligesom mange andre konfirmander have en computer jeg selv samler til 10k med lidt bedre dele end man er vant til. Og har tænkt at jeg jo bare kan bolte cd'en helt normalt fra maskinens første opstart og installere windows. Men gider simpelthen ikke bruge 649 kr for at få windows med hvis jeg har det i forvejen. Så mit spørgsmål er, kan jeg bare bolte cd'en og installere windows på den. Eller skal jeg uheldigvis ud og investere i windows igen?
Avatar billede Widefelix Novice
08. maj 2014 - 13:40 #1
Boote*
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2014 - 14:16 #2
Er det en opgradering fra win7 pro til 8.0 pro? Hvis ja og hvis du har nøglen, så kan den bruges.
Det foregår sådan, at du først installerer XP eller win 7 pro - her behøver du ikke at have nøglen - og derefter opgraderer til 8.0, og det er her du skal bruge nøglen. Du kan ikke bare starte op på en opgradering, for det kræver en anden nøgle.
Hvis du opgraderer, så vælg muligheden "Gem intet" det giver det bedste resultat.
Avatar billede Widefelix Novice
08. maj 2014 - 14:35 #3
Jeg har en computer i forvejen, med windows 8 på men der er et helt acer system på og på den nye computer skal der ikke være en hel acer computer på da den er selvbygget så jeg skal ud og købe et windows 8.1 licens som ikke er opgradering, men bare Windows 8.1? Ved du evt hvor man får sådan en henne? Men hvis jeg nu køber det så sætter jeg vel bare den i cd drevet fra maskinens første opstart også booter den selv og installerer windows?
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2014 - 15:04 #4
Ok men hvad betyder dette så? "gider simpelthen ikke bruge 649 kr for at få windows med hvis jeg har det i forvejen"

Du kan søge priser på nettet, men pas på, de billigste er OEM og kan kun bruges til den computer hvor den først er installeret.
Opgradering fra 8.0 til 8.1 er gratis over windows store.
Avatar billede Widefelix Novice
09. maj 2014 - 15:06 #5
Har fundet en effektiv løsning til mit behov hvor der er Windows med i. I kan evt tjekke den ud her https://www.komplett.dk/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1385354&su=50E52FFC-D841-4475-A334-20858A59F002
Avatar billede GameForTheWin Nybegynder
10. maj 2014 - 02:55 #6
Hvis du her en Windows 8 cd, liggende med produktnøgle til, som IKKE er brugt, smækker du bare cd'en i computer og booter op.

Windows 8.1 hentes i gennem Windows 8 STORE.
Avatar billede Widefelix Novice
10. maj 2014 - 09:30 #7
Har en windows 8 cd liggende, men den kan kun bruges til opgradering fra xp Vista eller 7
Avatar billede Widefelix Novice
10. maj 2014 - 10:44 #8
Avatar billede GameForTheWin Nybegynder
10. maj 2014 - 12:44 #9
Hvis du har en computer, hvor der intet styresystem er på, kan du så ikke bare boote den op med Windows 8 cd'en?
Avatar billede Widefelix Novice
10. maj 2014 - 14:51 #10
Det tror jeg iike når det er en cd ment til at opgradere fra et andet styresystem
Avatar billede Widefelix Novice
10. maj 2014 - 14:52 #11
Eller fra en tidligere version af Windows