Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
02. maj 2014 - 13:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Combobox + indhold i en .dotm fil

Jeg er blevet overdraget en Wordtemplate og skal sætte mig ind i, hvordan den virker, men jeg er helt ny i Wordprogrammering, men har programmeret meget i andre sammenhænge.

Templaten består af en række felter man kan skrive i, samt et antal dropdownbokse med en række valgmuligheder som brugeren kan vælge fra.

Når jeg har templaten åben og trykker alt-F11, så kommer jeg ind i Visual Basic kodeeditoren og her står koden til de muligheder som et indlæst ribbon i Word stiller til rådighed (dette er på forhånd importeret til Word).

I programkoden kan jeg imidlertid ikke se referencer til hverken dropdownbokse eller det indhold, der fremgår, når man bruger den åbne Windowstemplate.

Da jeg ved, at de kommende brugere vil have et andet indhold af dropdownboksene, så er mit spørgsmål hvor jeg finder referencer til dropdownlisterne, samt referencer til indholdet af disse?
Avatar billede supertekst Ekspert
02. maj 2014 - 14:09 #1
Du er velkommen til at sende skabelonen - hvis muligt. @-adresse under min profil.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
02. maj 2014 - 14:17 #2
Ud fra din beskrivelse lyder det til, at felter m.m. er en direkte del af indholdet i dokumentet og ikke noget, der vises i en dialogboks, som åbnes.

Hvis det er korrekt fortolket, er dropdown-listerne (sandsynligvis) ikke lavet via VBE. Så er det sandsynligvis kontrolelementer, som er indsat via fanen Udvikler > gruppen Kontrolelementer (i engelsk version Developer-fanen > gruppen Controls).

Se f.eks. mere info her (først link er vedr. Word 2007):
http://office.microsoft.com/en-us/word-help/content-controls-HA010030750.aspx
http://gregmaxey.mvps.org/word_tip_pages/content_controls.html
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
02. maj 2014 - 14:28 #3
Tak for svar! Jeg har allerede developer tabben slået til, men gruppen 'controls' er grå og derfor ikke tilgængelig. Jeg bruger Word 2010.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
02. maj 2014 - 14:42 #4
Dokumentet er så muligvis/sandsynligvis beskyttet, så der kun kan foretages ændringer i de indsatte content controls og ikke i den omgivende tekst.

På fanen Developer, klik på Restrict Editing, hvis task pane Restrict Formatting and Editing ikke allerede er vist. Klik på Stop Protection. Hvis dokumentet er beskyttet med pasword, skal du kende det for at fjerne beskyttelsen.
Avatar billede supertekst Ekspert
05. maj 2014 - 14:55 #5
Efter beskyttelsen blev fjernet var der adgang til drop Downs m.v.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
05. maj 2014 - 15:55 #6
Jeg gjorde dette ifølge superteksts løsning:

1/ Åbn en 'ren' Word

2/ Åbn .dotm-filen som en normal fil

3/ I mit tilfælde var der lagt en spærring ind på at redigere i en template - dette blev cancelled

4/ Gå til gennemse/review fanen

5/ Klik på beskyt dokument/restrict editing

6/ Indtast adgangskode/password

7/ Højreklik på combobox og vælg egenskaber/properties - her vises valgmuligheder og der kan tilføjes/slettes i dem