Avatar billede heyn Nybegynder
09. april 2014 - 17:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke finde det rette CMS

Hej Eksperter

Jeg har fået en opgave med i samarbejde med en større gruppe at oprette en side. Siden skal have et nemt tilgængeligt CMS.

På vores side skal man kunne:

- Oprette slideshows.
- Oprette nyhedsbreve.
- Indlægge artikler fra aviser.
- Oprette en blok.
- Føre en event kalender.

I starten behøver det ikke være så kompleks, men der vil sikkert med tiden blive brug for flere feachers. Derfor er det vigtigt at CMS'et er rimeligt simpelt at programmere hvad udvidelser angår, er i PHP og har en god dokumentation. Desuden skal det være meget dynamisk i forhold til opsætning af websiden.
Da dem der skal anvende CMS'et i dagligdagen absolut ingen kendskab har til programmering er det også vigtigt at det ikke stiller store krav til brugeren, men det må godt være på engelsk.

Jeg har kikket lidt omkring på nettet, men kan ikke finde noget der passer os. TYPO3 skyder f.eks. langt over målet.

Venligst Christian

P.s. Kan nogen fortælle mig hvordan man får en webside til at registrere om den bliver åbnet fra en pc el. en smartphone således at man kan tilpasse udseendet af interfacet?
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. april 2014 - 18:32 #1
Wordpress har jeg gode erfaringer med. Der er utroligt meget support at få og det er let for den ikke-IT-kyndige.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 19:50 #2
Bare et forslag:
Lav jeres eget?
Avatar billede Slater Ekspert
09. april 2014 - 19:53 #3
Mht. det sidste: http://mobiledetect.net er god.
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. april 2014 - 20:15 #4
#2
Hvorfor? Det er ikke så specielle/specifikke funktioner, så det er nødvendigt. Ingen grund til at opfinde hjulet en gang til.

#0
Hvis du beslutter dig for at bruge wordpress, er der plugins der løser dit mobilproblem. Ikke nok med at den finder ud af hvad bruger sidder med, den optimerer også automatisk hjemmesiden til brugers opløsning (responsive design)
Avatar billede heyn Nybegynder
16. maj 2014 - 01:45 #5
Det blev WordPress.

Smid et svar
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. maj 2014 - 08:10 #6
Ellers tak, samler ikke på point. Läg selv et svar og accepter dit eget svar, så spörgsmålet lukkes.
Avatar billede heyn Nybegynder
16. maj 2014 - 10:55 #7
Det må jeg så gøre