Avatar billede Jacob_Jensen_88 Nybegynder
26. marts 2014 - 15:10 Der er 3 kommentarer

online timer

Hej Alle,

Jeg har brug for at få lavet et online system. Muligvis php basseret som gør det muligt for en bruger at lave en countdown på fx 4 timer som er synlig for alle andre besøgende. Den skal understøtte mere end en nedtælling .

Min server køre Linux Debian

Nogen der har den fjerneste ide til hvordan jeg kan løse den?
Jeg håber at I har de nødvendige informationer.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2014 - 15:21 #1
Sæt en dato i en tabel og ved visning, lad javascript vise nedtællingen.
Avatar billede Jacob_Jensen_88 Nybegynder
26. marts 2014 - 19:49 #2
lad os sige at anders har brug for at lave en timer på 4 time fra nu...

Han logger ind på siden og indtaster 00 dage, 04 timer 00 minutter og 00 sekunter og trykker indsend.

Hvordan laver jeg nemmest et script der kan håndter dette og smide en række i en database og slette den igen når timeren er udløbet?
Der er ingen grund til at jeg opfinder den dybe talerken engang til, hvis nogen allerede har sådan en løsning eller ved hvor man kan finde den.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2014 - 20:06 #3
Noget med:

$now = date(U);
$then = $now + ($days*60*60*24) + ($hours * 60*60) + $minutes*60 + $seconds;

INSERT INTO tabel (fk_user_id, expiration_time) VALUES ($userIDFromPHP, $then)

Du behøver ikke slette rækken. Bare lad være med at hente de som er udløbet.

$now = date(U);
SELECT felt1, felt2 FROM tabel WHERE expiration_time > $now

Noget i den dur.