Avatar billede KimKT Nybegynder
14. marts 2014 - 22:41 Der er 8 kommentarer

spørgesmål om .htaccess

Hejsa Alle.

".htaccess" har jeg ikke helt forstået, så ville rigtig have lidt hjælp til at forstå det.

jeg har installeret Concrete i et under bibliotet "domain.dk/concrete"

Det er så nu jeg indser, at jeg er kommet der ud hvor jeg ikke kan bunde.

For jeg ville jo gerne have at man kan skrive "domain.dk" og så lander man på concrete platformen. selvf. uden at adressen hedder "domain.dk/concrete", og det er så nu hvor jeg er meget langt med websitet, at jeg finder ud af hvor svært det var for mig.

Hjælp siger nu.  Tak....
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. marts 2014 - 08:34 #1
Kan du ikke "bare" flytte alt indhold fra mappen concrete til "mappen" root?

root = domain.dk
concrete = domain.dk/concrete
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
15. marts 2014 - 13:44 #2
Du kan bruge en 'header('location: http://domain.dk/concrete/')" øverst i "domain.dk/index.php", så vil den gå derekte fra "domain.dk" til "domain/concrete/".
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. marts 2014 - 08:54 #3
Måske noget ala: (utestet)

RewriteEngine on
RewriteRule ^(.*) /concrete/$1 [L]
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
16. marts 2014 - 10:33 #4
KimKT virker #2 eller #3?.
Avatar billede KimKT Nybegynder
16. marts 2014 - 17:12 #5
Er ret sikker på at man ikke bare kan flytte det hele, netop fordi man installer cms platformen, men også på grund af SQL.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
16. marts 2014 - 17:29 #6
KimKT virker min eller jakobdo's løsning?.
Avatar billede KimKT Nybegynder
16. marts 2014 - 17:54 #7
Til MadsHaupt

index.php virker sådan set godt nok. jeg skrev.
<?php
header("location: /concrete5/");

Så nu kommer jeg fra "domain.dk" til domain.dk/concrete5
Så nu skal "domain.dk/concrete5" skrives omm, så man ser "domain.dk"
Avatar billede KimKT Nybegynder
16. marts 2014 - 18:02 #8
Jeg har en .htaccess fil som ser sådan ud... den ligger inde i "/concrete5" og hvad skal der gøres ved den?

# -- concrete5 urls start --
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /concrete5/
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}/index.html !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}/index.php !-f
RewriteRule . index.php [L]
</IfModule>
# -- concrete5 urls end --