Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2014 - 19:51 Der er 4 kommentarer

Installering af Windows 8. Oveni Windows 7, eller hvordan ?

Hej - jeg har en bærbar med Windows 7 og har i dag købt Windows 8 (800 kroner!)

Der er ingen data af betydning på PCen, bortset fra favoritlisten i IE, som jeg har kopieret til et USB-stik.  Hvordan  installerer jeg lettest Windows 8?  Bare stik disken i og installere fra den?  Eller kan jeg spare et trin her og der?

Er der specielle ting, jeg lige skal huske inden jeg går igang?

CZJ
Avatar billede sve80 Nybegynder
11. marts 2014 - 20:17 #1
Jeg ved godt at du muligvis kan opgradere WIN7 til WIN8 og måske undgå at skulle finde de mest spidsfindige drivere til den igen, men jeg vil til enhver tid foretrække en 'ren installation' hvor der startes helt forfra. Ingen gamle ting slæbes med over i den nye installation.

Men du skal muligvis selv finde nogle få drivere på producentens hjemmeside, hvis ikke WIN8 kan finde dem alle.

Så i med disken og boot op fra den - så kører det :)
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2014 - 20:37 #2
Det passer fint med min gut-feeling.  Det vil jeg gøre.  Skal man have oprettet en Microsoft konto inden man går igang, eller er det noget, man bliver ledt igennem af Windows 8?

czj
11. marts 2014 - 20:39 #3
... der er undervejs mulighed for at vælge en LOKAL Konto ...
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2014 - 00:38 #4
swe80
Jeg kan ikke se, om jeg har givet dig points for dit svar, men hvis du er interesseret skal du da have dem.  Jeg bruger dette forum meget sjældent, og kan ikke huske hvad man gør.
Christian