Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. marts 2014 - 20:05 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Counter

Hvordan kan jeg lave en counter på min hjemmeside der tæller hvor mange der har været inde og se min hjemmeside?.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2014 - 20:24 #1
Lige ud af landevejen.

Opret tabel med side og counter.

Lav noget kode som opdaterer counter og henter den og viser den.

Inkluder den kode i de sider hvor det skal vises.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2014 - 20:25 #2
PS: er counter ikke saadan lidt 90'er agtig? Til analyse bruger du vel Google Analytics?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
08. marts 2014 - 09:03 #3
arne_v, Google kan jo ikke tælle hvis man går direkte ind på siden, men jeg kan bruge det til at tælle hvormange der går ind på siden via Google.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
08. marts 2014 - 09:03 #4
Hvordan skal jeg sætte sporingskoden ind på min side?.
Avatar billede sky Nybegynder
08. marts 2014 - 09:08 #5
Den nemme: Gå ind og opret dig på chart.dk. Hent koden og læg den ind i en tekstboks.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
08. marts 2014 - 09:11 #6
Hvordan gør jeg det uden at man kan se det?.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
08. marts 2014 - 09:25 #7
#1, hvordan kan jeg lave det sådan at den ikke tæller når man opdatere siden?.
Avatar billede repox Seniormester
08. marts 2014 - 12:49 #8
#7
Hvordan vil du kunne se forskel på om brugeren opdaterer siden eller besøger siden?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
08. marts 2014 - 14:08 #9
Det kan man via nogen cookies eller sessions, men det er bare hvordan man lige gør det.
Avatar billede repox Seniormester
08. marts 2014 - 14:30 #10
Nej, det kan du reelt set ikke vide. Du kan sjusse dig frem, men du vil aldrig kunne vide det.

For at sjusse dig frem, kan du sætte en session der identificerer den side du er på.
Ved næste sidevisning, kan du så kontrollere om indholdet i din session er det samme som den side du er på. Hvis det er tilfældet, kan du antage at brugeren enten har trykket på det samme link eller genindlæst samme side.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2014 - 16:52 #11

Google kan jo ikke tælle hvis man går direkte ind på siden, men jeg kan bruge det til at tælle hvormange der går ind på siden via Google

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_analytics
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
09. marts 2014 - 13:07 #12
arne_v hvordan kan det lad sig gøre at Google kan overvåge hvis man går direkte ind på siden?.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
09. marts 2014 - 13:15 #13
Nu ved jeg hvordan, jeg skal jo indsætte et sporingskode på de sider jeg vil have overvåget og det er jo et script der sender data til google.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2014 - 14:11 #14
:-)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
10. marts 2014 - 16:46 #15
Hvordan kan jeg se hvilke sider de besøgene har været på, eller hvordan man kan få en oversigt over en bedstemt side på sit site for eksempel http://www.domain.dk/Games med Google Analytics?.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2014 - 17:09 #16
GA er et halvstort emne.

Start her:

https://support.google.com/analytics/?hl=en
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2014 - 17:10 #17
https://support.google.com/analytics/answer/2404517?hl=en&ref_topic=1120718

The Site Content > Pages report shows how frequently each page on your site was viewed.

https://support.google.com/analytics/answer/1011822?hl=en&ref_topic=1007029

Google Analytics tracks the following kinds of data about how visitors interact with your site content:

    The pages on which they enter and exit your site.
    How often and how long they view individual pages.
    The extent to which they search your site for specific content.
    The extent to which they interact with things like slide shows or embedded videos.
    How frequently they click AdSense ads, and the revenue you see from those clicks.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
15. marts 2014 - 13:05 #18
Har fundet ud af det, arne_v skriv et svar så får du point.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2014 - 14:32 #19
svar