Avatar billede hrisager Nybegynder
28. februar 2014 - 14:49 Der er 7 kommentarer

Lenovo u310 gået i sort

Min Lenovo u310 er gået i sort, den har windows 8 styresystem, men når jeg starter den op kommer der bare en boot menu frem, kan ikke komme videre..?
Jeg kan godt vælge noget der hedder en ap menu og komme ind i setup men ved ikke hvad jeg skal gøre derfra..

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med dette.

Mvh

Henrik
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2014 - 08:37 #1
Hej og velkommen til.
Har du usb udstyr i den, som den tror den kan boote fra?
Hvilke muligheder er der i boot menu,og hvad står som 1 prioritet?
Avatar billede hrisager Nybegynder
03. marts 2014 - 11:17 #2
Hej.
Mange tak.
Der er usb i den.

Når jeg går ind i setup, og så i boot er prioriteterne sådan:

1. ata SSD1: Sandisk SSD U100 24 GB
2. ata HDD:
3. Windows Boot Manager:
4. Raid Device2:
5. Raid Device1:
6. Atapi CD:
7. usb HHD:
8. usb FDD:
9. usb CD:
10. Pci Lan: efi Network (Ipv4)
11. Pci Lan: efi Network (ipv6)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2014 - 15:55 #3
Ser ikke ud til den kan se din ssd disk, som den skal boote på.
Den står korrekt  som 1 boot prioritet.
Avatar billede hrisager Nybegynder
03. marts 2014 - 18:42 #4
Okay..
Skal jeg have fat i en dvd med et nyt styresystem og så boote fra USB..?
Hvad kan grunden være til den går i sort? Jeg tænker på at jeg stadig har garanti på den.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2014 - 20:07 #5
Defekt disk eller bundkort. Du skal kontakte forhandleren når du har garanti på den. Forhandleren vil når disken virker installere styresystemet på den igen.Formoder det er en pc der er preinstalleret fra da du købte den ikke?
Avatar billede hrisager Nybegynder
03. marts 2014 - 20:30 #6
Ja den var preinstalleret da jeg købte den.
Jeg vil kontakte forhandleren, mange tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2014 - 20:52 #7
Velbekomme.