Avatar billede dryndte Nybegynder
27. februar 2014 - 16:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VMware workstation og Windows server

Hej jeg er ved at lave et virtuelt lab, i VMware for at af prøve min viden med Windows server.

Nu er jeg kommet til det punkt hvor jeg vil have min server til at fungere som DHCP-server. men som jeg kan se det, så fungere VMware allerede som DHCP-server, og jeg kan derfor ikke få min Windows 7 (også i WMware) til at modtage en IP add, fra min server.

Er der nogen bud på hvorfor jeg ikke kan dette?
Jeg har sat mit netværk på VMware til NAT

På forhånd tak!
Avatar billede Wildcard Nybegynder
27. februar 2014 - 18:12 #1
hvis du køre et lukket netværk via vmware skal du ikke køre NAT, men vælge et netværk for begge virtuelle. f.eks. VMNET1

fungere dit virtuelle lab, som i at du køre din windows server køre uden for det virtuelle miljø men resten i virtuelle, skal du vælge bridged.
Avatar billede dryndte Nybegynder
01. marts 2014 - 13:25 #2
Jeg køre både en Windows server 2008 R2 sammen med men Windows 7 og 8, i VMware.
Avatar billede Wildcard Nybegynder
01. marts 2014 - 13:28 #3
Så skal du "bare" vælge enten VMNET 1 - x, eller køre i bridged, hvis du vil have dem ud på dit eget netværk ud over vmware
Avatar billede dryndte Nybegynder
01. marts 2014 - 14:20 #4
Jeg har sat den på VMnet 0, og det lykkedes mig også at uddele en IP  via serveren. Men nu er mit næste problem bare at min DNS eller AD muligvis ikke er sat ordenligt op.... Men så må der jo bare tænkes! :D