Avatar billede mccookie Seniormester
21. februar 2014 - 07:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHP Ajax, vælg flere elementer undervejs...

Hej,

Jeg har kastet mig ud i at forstå og bruge AJAX, dels forbi jeg syntes det ser h... godt ud og at det måske giver mig muligheden for at lave et brugervenligt spørgeskema :o)

Straks man ser een idé, får man bare en ny!

Jeg laver et lille internt registringsværktøj, som skal holde styr på nogle installationer. Grundlæggende har vi 2 systemer, så først vælger man A eller B. Når dette valg træffes, viser siden en formular med nogle stamoplysninger. Næste træk kunne være at man valgte igen mellem A og B, det går også fint, men så forsvinder første valg - Hvilket grundlæggende ikke var min hensigt! Jeg ville gerne om brugeren kunne vælge sig til den rette formular undervejs i processen......

Håber teksten giver en forklaring af min hensigt, og sammenholdt med mit online eksempel, giver det hele forhåbentligt mening:
http://www.els-support.dk/test/

Jeg forstiller mig der måtte være en mulighed for, at elementet vises og forbliver vist.
Avatar billede repox Seniormester
21. februar 2014 - 07:20 #1
Hvad er spørgsmålet?
Avatar billede mccookie Seniormester
21. februar 2014 - 07:23 #2
Undskyld....

Jow, jeg ville gerne at når jeg valgte eks. M5 og efterfølgende DHCP som kommunikation, så forblev begge elementer på siden og ikke abre den ene!
Avatar billede repox Seniormester
21. februar 2014 - 11:33 #3
Så skal du jo på en eller anden vis afgøre hvordan svaret fra AJAX skal behandles - om du vil erstatte eller appende indhold.
Avatar billede mccookie Seniormester
21. februar 2014 - 11:35 #4
Det sidste, men kan man det og evt. hvordan??
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
21. februar 2014 - 21:10 #5
Du skal give to forskellige id'er til de to elementer, du skal tjekke om elementet allerede eksistere.

Det gør du sådan her:
Vi siger at elementet LM10 får id'et LM10, og elementet M5 får idet M5.

Hvis du vælger elementet LM10.
var ele = document.getElementById("LM10");
if (ele == null) {
// Her skal du append'e elementet.
}

Hvis du vælger elementet M5.
var ele = document.getElementById("M5");
if (ele == null) {
// Her skal du append'e elementet.
}
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. februar 2014 - 17:43 #6
mccookie virker min løsning?.
Avatar billede mccookie Seniormester
08. marts 2014 - 06:53 #7
Hej,

Jeg har fået det til at virke efter princippet...

Smid et svar
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
08. marts 2014 - 09:08 #8
Svar