Avatar billede ej147 Nybegynder
20. februar 2014 - 13:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Farve et felt i php - men hvordan?

Jeg ønsker at et felt i nedenstående php kode - f.eks 'female' skal fremstå navy blå på skærmen, men hvordan gør jeg det?
Har snart sagt prøvet alt i css, men da jeg ikke kan finde løsningen håber jeg en af jer kan hjælpe.

mvh Erik

echo "<p>På nuværende tidspunkt er der " . $row['total'] . " personer i databasen.
        De fordeler sig således, at der er " . $row['male'] . " voksne mænd,
        " . $row['female'] . " kvinder og $ukendt børn af ukendt køn - hvilket
        indtil videre er blevet til " . $row['families'] . " familier</p>";
Avatar billede repox Seniormester
20. februar 2014 - 14:45 #1
Hvad er det du har prøvet i CSS?
20. februar 2014 - 14:54 #2
Det nemmeste er vel at bruge <span> såsom:

<?php echo "..voksne mænd, <span style="background-color:blue">" . $row['female'] . "</span> kvinder og .... ?>
Avatar billede ej147 Nybegynder
20. februar 2014 - 15:09 #3
I css har jeg prøvet at sætte farve på f.eks 'female' men uden held.
Har lige prøvet denne:
<?php echo "..voksne mænd, <span style="background-color:blue">" . $row['female'] . "</span> kvinder og .... ?

Men den virker desværre ikke....
Avatar billede repox Seniormester
20. februar 2014 - 15:17 #4
- "I css har jeg prøvet at sætte farve på f.eks 'female' men uden held."
Hvordan?

Når du siger 'virker ikke', så vær mere specifik - det ville hjælpe en del.
Umiddelbart gætter jeg på at PHP brokker sig gevaldigt, fordi du bruger unescapede dobbelte anførselstegn ind i en string pakket ind i dobbelte anførselstegn.

Prøv i stedet med:

echo "<p>På nuværende tidspunkt er der " . $row['total'] . " personer i databasen.
        De fordeler sig således, at der er " . $row['male'] . " voksne mænd,
        <span style=\"background-color: blue;\">" . $row['female'] . "</span> kvinder og $ukendt børn af ukendt køn - hvilket
        indtil videre er blevet til " . $row['families'] . " familier</p>";
Avatar billede ej147 Nybegynder
20. februar 2014 - 15:26 #5
Citat:
Når du siger 'virker ikke', så vær mere specifik - det ville hjælpe en del.

Det har du ganske ret i, skal nok huske det :-)
Og det nye forslag virker perfekt - tusind tak for det.
mvh Erik

ps:send venligst et svar :-)
Avatar billede repox Seniormester
20. februar 2014 - 15:32 #6
Det fik du her
Avatar billede ej147 Nybegynder
20. februar 2014 - 15:41 #7
:-)