Avatar billede Jooos Nybegynder
18. februar 2014 - 21:38 Der er 5 kommentarer

PHP mail funktion virker pludselig ikke (har one.com domæne)

Hejsa.

Jeg har en mail-form på min kontaktside, som tidligere har fungeret. Men nu får jeg beskeder fra mine kunder, at de har brugt formen, men jeg har ikke modtaget noget.
Har prøvet at ændre mail adressen og tjekket spam filteret, men stadig samme problem. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad der er galt. Håber der er nogen, som kan hjælpe.

FRA KONTAKT.PHP (kontakt siden på min hjemmeside)

<?php
                include("mail_me.php");
                ?>
      <form action="kontakt.php" method="post">
        <table border="0" width="487">
          <tr>
            <td width="62"><p class="style3">Navn:</p></td>
            <td width="144"><input type="text" name="navn" />
            </td>
            <td width="119" align="right"><p>&nbsp;</p></td>
            <td width="144">&nbsp;</td>
          </tr>
          <tr>
            <td width="62"><p class="style3">E-mail:</p></td>
            <td width="144"><input type="text" name="email" />
            </td>
            <td width="119" align="right"><p class="style3">Telefonnummer: </p></td>
            <td width="144"><input type="text" name="tlf" />
            </td>
          </tr>
        </table>
        <table width="484" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
          <tr>
            <td width="484" height="23" scope="row"><div align="left">
                <p class="style3">Besked:</p>
            </div></td>
          </tr>
          <tr>
            <th scope="row"><div align="left">
                <textarea name="besked" cols="58" rows="8" id="textarea3"></textarea>
            </div></th>
          </tr>
          <tr>
            <th scope="row"><div align="left">
                <input name="esubmit" type="submit" id="esubmit" value="Send" />
            </div></th>
          </tr>
        </table>
      </form>

FRA MAIL_ME.PHP
<link href="../css/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<?php
//Diverse variabler
$navn = $_POST['navn'];
$tlf = $_POST['tlf'];
$email = $_POST['email'];
$besked = $_POST['besked'];
$esubmit = $_POST['esubmit'];
$brugerip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$dato = date('d-m-Y');
$fra = "FROM: hojmarkforsamlingshus.dk";

//Funktion der tjekker om emailadressen indeholder @ osv.
  function checkemail($email) {
    if(eregi("^[0-9a-z]([-_.]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,4}$",$email))  {
      return true;
    }
    else {
      return false;
    }

if($esubmit){

//Undersøger om alle felter er udfyldt
if($navn == "" || $tlf == "" || $email == "" || $besked == ""){
  echo "<p> Husk at udfylde alle felter! <p/> <hr/>";
}

//Bruger tjek email funktionen
else if (checkemail($email) == false) {
echo "<p> Den indtastede emailadresse er ikke gyldig <p/> <hr/>";
}

//Hvis alt er gået godt, sender den email
else {
$message = "besked: $besked\n\nNavn: $navn\tlf: $tlf\nEmail: $email\nIP: $brugerip\nDato: $dato";

mail("johannes.lystbaek@gmail.com" , "Post fra hjemmesiden" , "$message");

echo "<hr/> <p> <strong><font size=\"3\">Tak for din besked </font></strong> <br/> <br/> Du har sendt følgende oplysninger: <br/> <br/>Navn: $navn <br/> Tlf: $tlf <br/>Email: $email <br/>  Din besked: $besked <p/> <hr/>  ";
}

?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. februar 2014 - 11:16 #1
Har du evt. forsøgt at kontakte one.com?
De må kunne se noget i error.log.
Alternativt, så test lige:

Sæt en email på domænet til afsender og modtager, virker det?

Prøv evt. ex 1 og/eller 2 herfra: http://dk1.php.net/manual/en/function.mail.php#refsect1-function.mail-examples
Avatar billede repox Seniormester
19. februar 2014 - 12:58 #2
Jeg mener at jeg engang er blevet oplyst om at one.com har daglige limits på hvor mange mails php's mail() må sende ud i døgnet.

Du kan prøve at var_dump() resultatet af din mail() funktion. Hvis den returnerer andet end 1 eller true, så hiv fat i one.com
Avatar billede Jooos Nybegynder
20. februar 2014 - 13:04 #3
Jeg har kontaktet one.com, og de siger det samme mht afsender.
Det har jeg nu ændret, men det virke desværre stadig ikke.
Avatar billede repox Seniormester
20. februar 2014 - 13:05 #4
Har du var_dumpet returværdien fra din mail funktion?
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. februar 2014 - 13:06 #5
Test lige denne kode:

<?php
$to      = 'DIN@EMAIL.DK';
$subject = 'EMNE';
$message = 'HEJ MED DIG';
$headers = 'From: ' . $to . "\r\n" .
    'Reply-To: ' . $to . "\r\n" .
    'X-Mailer: PHP/' . phpversion();

mail($to, $subject, $message, $headers);
?>

Får du en email, hvis du selvfølgelig indtaster din email i $to...