Avatar billede steen--madsen Juniormester
15. februar 2014 - 14:09 Der er 1 kommentar

SMTP Server der kan sende mail styret af en String

Setup er følgende-
jeg har en PLC app kørende- fra den kan jeg skrive en string- en tekst til ex. Localhost - mangler i den forbindelse en Mail server der forstår sådan en string og kan behandle den - noget i stil med Localhost/Modtager,Emne,Tekstbesked havde jeg tænkt mig

nogen der kender til noget der ligner -
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. februar 2014 - 16:53 #1
Hej.

  Udfordringen er nok i første omgang, at processen som udgangspunkt er to-vejs, hvis du vil kommunikere med en mailserver via telnet. Umiddelbart vil jeg dog mene, at du kan sammenstykke en streng sammen, og blot ignorere svarene fra serveren. Du har jo så ingen føling med, om du rent faktisk får logget på den og får mailen sendt.
  Men her er en udmærket oversigt over de forskellige elementer, du skal bruge til at snakke med en SMTP-server:
http://www.yuki-onna.co.uk/email/smtp.html

De bedste hilsner