Avatar billede Jolles Professor
13. februar 2014 - 07:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Asus eee-pc 1005HA - opdatere hvilke drivere?

firmware eller andre?
Hvordan ved man, hvilke drivere der bør opdateres?
På Asus' hjemmeside der der 125 drivere til min lille, stærke, velfungerende netbook. Men hvordan ved jeg, hvilke af dem, det er relevant at downloade?
Jeg ku' godt forestille mig at andre sidder med samme spørgsmålstegn i øjnene.
Hvad mener dette ærværdige forum?
Avatar billede Blandy Praktikant
13. februar 2014 - 09:24 #1
Nu er mange af de filer der er ikke kun drivere, men også utilities og dokumentation mm.

F.eks manuak alene er de førte 83 emner under den model. Så dem kan du udelukke.

Og utilities er de 15. Sorter dem fra også.

Kig på følgende:

Bios
Chipset
audio
vga
wireless
sata
blutooth
camera
lan

Der er 1 eller 2 driver i hver kategori kun.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2014 - 10:12 #2
en lettere mulighed - brug slimdrivers.
Programmet ser på hardware-id i din maskine, og finder de rigtige drivere. Du skal nok genstarte undervejs - så starter du slimdrivers igen, til der ikke findes manglende drivere.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
tag linket lige under den grønne knap, så undgår du at få andet (crap) med.
Avatar billede Jernbanemanden12 Nybegynder
14. februar 2014 - 18:23 #3
Jeg ville mene, at der er sådan en fittilihut ting, du kan sætte hak i. Så burde det kun være vigtige drivere, der kom. Men ellers, er der måske et () hvori der står enten (vigtig) eller (god damned useless) Bruger ikke selv Asus, men eller fylder de måske ikke så meget, så du bare kan hente hver og en, en dag hvor du har meget tid