Avatar billede petert Forsker
12. februar 2014 - 06:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

outlook 2010 problem efter restore af backup

Hej alle
Efter at have kørt en frisk gen installation af office 2010 til hjem og arbejde kan jeg ikke sende og modtage post.
Jeg har gjort følgende.
1. Kørt 2 stk. backup på externt drev.(filnavn backup12022014)
2. afinstaleret office, slettet gl. pst fil der lå C:\Users\navn\Desktop\backup11082012.pst
Kørt ny inst. og kørt importer pst.fil fra backup.
Alle mine mails, etc. er nu i den nye installation.
min backup ligger nu C:\Users\navn\Documents\Outlook-filer
Det jeg ikke kan nu er. når jeg trykker send/modtag mail kommer fejl

Opgaven 'xxx@yyyyy.dk - modtager' rapporterede en fejl (0x8004010F) : 'Der er ikke adgang til Outlook-datafilen'
Opgaven 'xxx@yyyyy.dk - sender' rapporterede en fejl (0x8004010F) : 'Der er ikke adgang til Outlook-datafilen'

Det jeg heller ikke forstår er at hvis jeg kikker i sti finder
er filnavnet backup12022014 ,det slutter ikke på backup12022014.pst
Er der nogle der har en ide til hvad jeg kan prøve.

på forhånd tak
Petert
Avatar billede petert Forsker
12. februar 2014 - 06:38 #1
ps jeg kører win 7 pro.
12. februar 2014 - 06:45 #2
Som jeg har oplevet engang:
Check at *.PST IKKE er "ReadOnly"  ;-)
Avatar billede petert Forsker
12. februar 2014 - 08:03 #3
Hej karise_larry
Jeg er super glad for du er på. du har før hjulpet mig når lukk***** brænder.(og det gør det nu)uden at kunne sende mail.
Hvis jeg se egenskaber for backup12022014 er der ikke flue ben i hverken readOnly eller skrivebeskyttet.
Det jeg ikke forstår, er at alle kontakter,mail, etc er kommet fra backup, og kan ses af Outlook. Men når jeg sender er der ikke adgang til datafilen?
Der er noget galt med stierne på en eller anden måde.
Jeg ville helst læggen min *pst et andet sted en standard. Eks.C:\data\outlookdata\ for at jeg kunne få backup at mails når jeg regelmæssigt tager backup af C:\data
Er dette muligt.?
Avatar billede petert Forsker
12. februar 2014 - 08:28 #4
hvis jeg står i Outlook, og ser egenskaber på den fil der er lige over "indbakke" så er stien følgende.
1. Navn=backup12022014
filnavn=C:\Users\xxx\Desktop\backup12022014.pst

2. Der hvor jeg tror den ligger er (der lå den før backup.)
C:\Users\xxx\Documents\Outlook-filer

3. der hvor jeg gerne ville have den er.
C:\data\outlookdata\

hvordan gør jeg dette?
12. februar 2014 - 09:12 #5
Microsoft har udviklet et værktøj til at rydde op i referencer til Outlook-filerne i registreringsdatabasen:

http://support.microsoft.com/kb/2289904
Avatar billede petert Forsker
12. februar 2014 - 11:48 #6
tak for inlæg
jeg er nu kommet til at kunne få mail på den rigtige placering, ved at jeg har installeret på ny med ny profil for E-mail konto.
Men jeg kan ikke sende mail ud.
Jeg har tjekket oplysningerne 2 gange. for udgående uden løsning.
Den meddelelse jeg får under test af konto er.

Send test-e-mail: E-mail-serveren til udgående post (SMTP) har rapporteret en intern fejl. Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.  Serveren svarede: 554 5.7.1 Message cannot be accepted, content f

Er der nogle der har en ide.
Avatar billede petert Forsker
12. februar 2014 - 12:59 #7
det ser ud til problemet kan være løst.
Samtidig med mit skift til ny instalation, er der nedbrud på udbyderers server. jeg har fejl meddelt til udbyder.
Avatar billede petert Forsker
13. februar 2014 - 09:17 #8
Tak for indlæg/hjælp læg et svar.

vedr. denne fejl. den fremkommer fra udbyders spamfilter.

Send test-e-mail: E-mail-serveren til udgående post (SMTP) har rapporteret en intern fejl. Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.  Serveren svarede: 554 5.7.1 Message cannot be accepted, content f
Avatar billede petert Forsker
14. februar 2014 - 08:11 #9
Hej Tak for hjælpen
Jeg lukker dette.læg et svar
/Petert
Avatar billede petert Forsker
09. marts 2014 - 11:52 #10
lukker dette