Avatar billede MadsHaupt Juniormester
11. februar 2014 - 22:00 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Save mp4

Jeg skal have lavet et program til at optage skærmen med, det skal kunne gemme videoen i mp4 format, mit spørgsmål er så hvordan jeg kan få programmet til at gemme videoen i mp4 format, jeg tager imod links til kode eksempler, kode i c# og visual basic og selvølig library'er hvis det er nødvendigt, bare komme med spørgsmål og kommentarer hvis i er i tvivl om noget.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
12. februar 2014 - 21:01 #1
Jeg har fundet ud af at jeg skal bruge ffmpeg til at lave det.

Men hvordan gør man det?.
Avatar billede bvirk Guru
13. februar 2014 - 15:36 #2
Der omtales lidt her - bla. hvordan DirectX kommer til at understøtte screencast ved at installere  noget fra Unreal Streamimg.

http://nerdlogger.com/2011/11/03/stream-your-windows-desktop-using-ffmpeg/

ffmpeg eksemplet viser så transmition af udp pakker - noget der skal fanges på en anden maskine over rtp protokolen! - måske er formålet ressource minimering på screencast maskinen - mp4 encoding i realtime er en tung proces og der skal være ressourcer til også at trække det hvorfra der skal grappes.

Til orientering om hvilket performance workaround nogle har brugt er her et Linux eksempel - det skal naturligvis laves anderledes i windows - klippet derfra:

'We will do screencasting in 2 steps:

* Capture a lossless, crystal-clear video stream with lossless audio.
* Encode the resulting lossless file to a compressed version suitable for internet use.'

kilde:
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-1392026.html

Min kommentar her indeholder ikke lige de magiske ffmpeg argumenter der får det hele til køre, da jeg ikke lige kan greje det. Hvis du finder ud af det ville det være dejligt hvis du vil dele den viden - incl. info om hvor 'stærk' en maskine det kører på.
Ellers held og lykke med det.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. marts 2014 - 17:53 #3
Jeg har fundet ud af det, jeg skal bruge Microsoft Expression Encoder 4 til det.

bvirk du skal have point få din indsats, så smid et svar så får du point.
Avatar billede bvirk Guru
10. marts 2014 - 22:21 #4
Et svar! Lykkedes at gemme i et komprimeret format?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
11. marts 2014 - 14:50 #5
Nej, det lukkedes faktisk ikke helt, men nu ved i i hvert fald hvad jeg skal bruge til det.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
11. marts 2014 - 14:52 #6
Har du et bud på hvordan jeg kan gøre det med Microsoft Expression Encoder 4 i Visual Basic?.