05. februar 2014 - 17:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows Live Mail 2011/12 problem på 2 PC'er ?

PC1: WIN7 DK - Windows Live Mail 2011.
Opsat med [IMAP] principet hos
IMAP.****.DK
send.one.com

Har kørt i lang tid - med undermapper oprettet af bruger osv ... Alt OK
Kan også ses i www.one.dk 's WEB mail ... Alt OK.

PC2: WIN7 DK - Windows Live Mail 2012.
Jeg har exporteret opsætningen fra PC1.
Importeret i PC2.
Manuelt checket punkt for punkt.
Alle mapper/undermapper kan ses og bruges ... Alt OK.

Men næsten: Mappen [Sendt post] mangler ???
Så når der AFSENDES Mail's fra PC2 ender de IKKE i jo en [Sendt post] mappe ? Jo jo - modtageren får beskeden, men den kan ikke findes på hverken PC1/PC2/WEBmail ?

PC1: [Sent post] mappen befinder sig i en [Lagermapper] og der er alle som PC1 har afsendt. Samt på WEBmail.
Men den [Lagermapper] findes jo ikke på PC2 ??? Og det er måske det der driller ?

NB NB: PC1's mailopsætning er engang i 2010 overført fra en anden PC - derfor denne [Lagermapper].

---

Det var en lang smøre ...
Brugeren vil jo gerne kunne sende Mail's fra begge PC1/PC2 OG se hvad der er sendt på både PC1/PC2 ;-)

Hvad mangler jeg ? Og hvordan ?

Uden at komme til at 'kvæste' hele [Sendt post] indholdet !!!

---

PS: Har lige opdaget at [Kontaktpersoner] + [Kalender] (oprettet ved PC1) heller ikke kan ses på PC2.

---
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2014 - 20:28 #1
da live-mail er udgået, så ville jeg nok droppe microsofts forsøg på mail, og prøve med thunderbird på begge. Bruger skal alligevel skifte ved næste windows.
Og brug mozbackup til at flytte fra pc1 til pc2 - så er det hele med i en omgang.
05. februar 2014 - 20:34 #2
Det tror (ved) at brugeren ikke er interesseret i !!!

Det burde da virke med [Windows Live Mail] !!!
05. februar 2014 - 20:37 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2014 - 21:20 #4
jeg er på win8.1, og der er kun outlook.com - hotmail og alt andet fra 'gamle dage' er udgået. Win7 fortsætter så til ca 2018, men altså kun for gamle systemer. Logger jeg ind på 'windows live' kommer jeg på skydrive.live.com, og kan kun få outlook.com der.
06. februar 2014 - 12:21 #5
Jeg skal åbenbart have oprette / copy denne [Lagermapper] fra PC1 til PC2 ???

Hvor / hvordan ligger den ?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2014 - 13:23 #6
alle den type data fra vista og frem bør ligge i
C:\Users\[brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft

appdata er en skjult mappe.
12. februar 2014 - 06:56 #7
Kigger lige på det ...
14. februar 2014 - 13:58 #8
... Lige for at følge op på denne :-)

PC2: Jeg afinstall komplet "Windows Live Mail 2012." (vha www.revouninstaller + www.ccleaner.com)
Install "Windows Live Mail 2011"
Diverse IMPORT funktioner fra PC1 -> PC2
Opdatering (WindowsUpdate)

Brugeren skulle så lige skrive adgangskoden til din MAIL .. den tyggede på det og jeps - den er klar som ønsket !!!

Jeg har måske 'fedtet' med lidt mere end det, ... men det er ikke til at huske nu ...
14. februar 2014 - 13:59 #9
Implicerede parter - læg [svar] for venlig deltagelse ...

Så deler vi i porten ...
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2014 - 14:04 #10
Bare luk - du havde alt arbejdet med det.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. februar 2014 - 17:03 #11
claes57 > Du skriver, at Windows Live Mail ikke kan bruges på Win 8. Jeg bruger ikke Win 8, så jeg kan ikke tjekke det, men Microsoft skriver her, at det kan man godt: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/email#email=windows-8
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2014 - 17:25 #12
Den havde jeg ikke set komme. En overbygning til outlook.com, så det ligner outlook Express, og så kalde det Windows live. Det er næsten som outlook i xp og den tidlige officepakke. Den brugte outlook Express til at sende, da det også bare var en overbygning.