Avatar billede Nanarsi Juniormester
31. januar 2014 - 13:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

deklarerer en global konstant i Excel-VBA

Hej
Jeg har lidt problemer med at deklarerer en global konstant

Jeg har prøvet følgende som fejler:

Global Const xxxxxx As Date = "31-06-2013"

Hvis jeg skriver:
Global Const xxxxxx = "31-06-2013"
fejler den ikke men opfatter datoen som tekst og det virker ikke når jeg senere skal sammenligne med andre datoer.

mvh
Nanarsi
Avatar billede supertekst Ekspert
31. januar 2014 - 13:55 #1
Hvilken version af Excel?

I 2007 kan jeg ikke skrive Global eller Public Const uden fejlmelding..

Her ville jeg skrive en Public Function, der kan hente den definerede dato
Avatar billede Nanarsi Juniormester
01. februar 2014 - 08:35 #2
Jeg benytter office 2010.

jeg skal kunne bestemme hvilket regelsæt der skal benyttes ud fra hvornår en opgaver er udført.
Avatar billede supertekst Ekspert
01. februar 2014 - 10:49 #3
Ikke forstået
Avatar billede Nanarsi Juniormester
02. februar 2014 - 12:36 #4
Jeg har en liste med en række opgaver der er løst på forskellige tidspunkter.
Der har været skiftende regelsæt for opgaverne. Derfor skal jeg kunne se om en opgave er løst før/efter de forskellige reglers skærings datoer.

der er flere steder i systemet hvor disse datoer skal bruges så jeg forestillede mig at det var nemmest at lægge datoerne i "Global Const" også for det skal være nemt at ændre datoerne.

Datoerne i min liste og date (dags dato) kan jeg godt få til at arbejde sammen men ikke i en "Global Const"
Avatar billede Nanarsi Juniormester
08. februar 2014 - 09:54 #5
Jeg har fundet en anden løsning hvor jeg lægger dataene i variable med en sub og et array.
ikke så fikst men det virker...
- Nanarsi.