Avatar billede jhjorsal Mester
29. januar 2014 - 06:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opdatere man bedst sine driver efter en recovery

Jeg har lige lavet en recovery installation på en af drengenes pc'er (Acer Aspire 5742G), og hvis jeg går ind i enhedshåndtering kan jeg se at nogle af driverene er helt fra 2006, selv om det er en pc'er 2009-2010, så jeg bilder mig jo ind at der må være nogle nyere driver, selvom at når jeg går ind i driver fanen i enhedshåndtering på de enkelte  HW ting som skærmkort, lan osv og vælger "opdatere driver" for der får jeg at vide at jeg har den nyeste driver. Det gjorde jeg også ved skærmkortet Nvidea Geforce GT540M og der kunne jeg alligevel finde en meget nyere driver på Nvidia hjemmeside, så hvad gør man egentligt for at få de sidste nye driver, jeg kunne jo selvfølgelig gå ind på producentens hjemmeside (Acer) men der lå Nvidia driver jo heller ikke, så den er vel heller ikke opdateret.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2014 - 08:16 #1
Avatar billede jhjorsal Mester
29. januar 2014 - 09:12 #2
Og nu spør jeg nok dumt men de her driverprogrammer fylder ikke pc'en med alt mulig skrammel, for jeg syntes jeg har prøvet et par gange, og pludselig popper der alle mulige beskeder op om at jeg har en million virusser, og at jeg mod et lille beløb kan få programmet til at fjerne dem, og det var jo så nok ikke en af dem du regerede til;-)
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2014 - 09:54 #3
jamen du kan jo selv lede efter drivere og alligevel få skrammel ind

vær naturlig skeptisk og tjek efter hver opdatering om noget eller noget du ikke skal bruge er kommet med ind

mange vil gerne have at du skal have ekstra browsere ind men hvad skal man bruge dem til så der svarer du bare nej eller afinstallerer dem hvis du skulle være uheldig

du ved hvad du skal hente så lad være med at sige ja til noget andet - Google hjælpere eller hvad udbyderne nu lægger i deres opdateringer

m.v.h
Avatar billede jhjorsal Mester
29. januar 2014 - 10:02 #4
Det var nu heller ikke en browser elle en bar jeg tænkte på, dem kan jeg jo bare krydse væk, det var mere et eller andet skjult, men hvis du har gode erfaringer med de nævnte tager jeg det for gode varer :-), lig et svar og tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2014 - 10:16 #5
jeg har aldrig været ude for det

hvis de gjorde det ville det blive opdaget og så var det sket med den vej

man kan alligevel undre sig at Microsoft der laver styresystemet ikke har sådan en svend indbygget i Windows

prøv at bruge den gratis version af Skype
der ligger annoncer indbygget og du skal betale for at slippe for dem - kender en der deltog i en konkurrence om en mobil telefon i Skype
han lider stadig under nye der ringer til ham hele tiden med de ultimative tilbud om billig strøm

man kan undre sig over forbrugerombudsmanden ikke har givet Microsoft en ordentlig drøn af en ørefigen for det nummer

kig så lidt på alle de svindlere der er i erhvervslivet
dem bliver der heller ikke gjort noget ved men ok kontant er da et hyggeligt program men se om de glatte ål i folketinget gider gøre noget ved dem - næh vel

hvor mange bankfolk sidder i fængsel efter nedturen
kan ikke lige huske nogen

m.v.h
29. januar 2014 - 11:06 #6
Hvis du bruger [slimdrivers] ell. lign. så vælg [Custom] / [Advanceret] instalation og DER sansynlig have mulighed for at FRAVÆLGE diverse "extra" pakker !!!

www.spywarefri.dk/artikel/software-vi-kom-til-at-installere-091211/

Når så diverse Driver er kommet på plads, SÅ kan du evt. afinstall [slimdrivers] ell. lign ...
Avatar billede jhjorsal Mester
29. januar 2014 - 11:22 #7
Ja nu har jeg så installeret Slimdriver, og jeg bemærkede da at selvom jeg fjernede fluebenet ved PC-optimizer, så er den da kommet med, men jeg har jo ikke givet den lov til at ændre noget på pc'eren endnu, så det er vel bare at slette den?
og Karise_larry, er det under installationen af slimdriver man kan  gå ind i "[Custom] / [Advanceret] instalation og DER sansynlig have mulighed for at FRAVÆLGE diverse "extra" pakker"
for hvis det er, hvordan gør man så det, ikke at jeg kan bruge det til noget nu men det ville da være rart at vide til en anden gang.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2014 - 11:55 #8
det kan man på nogle af dem men ikke alle

det er derfor det er vigtigt hver gang at se på hvad den foreslår og kigge godt efter

selv om du havde fundet dem selv ville der komme nogle af dem
men det fortæller mere om dem der laver driverne end dem der har lave slimdrivers og driver booster