Avatar billede ovec Juniormester
28. januar 2014 - 09:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Klippeværktøj i Win8.1 virker ikke

Har lige installeret styresystemer - 2 stykker Win8.1 på min PC
(1 harddisk - 2 partioner 2 styresystemer)

Klippeværktøjet på det ene styresystem virker ikke - har lagt genvej ned på proceslinien og når jeg trykker på ikonet sker der ikke noget - normalt kommer der jo en lille ikon op på skrivebordet som man skal trykke på og så bliver området man vil klippe mat og så kan man markere det man vil klippe - men her sker der ikke noget - har prøvet at højreklikke på den - der er lidt justeringsmuligheder - men intet hjælper tilsyneladende.

Det andet styresystem har jeg afprøvet og det virker helt som det skal

Er der nogen der har et godt råd?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2014 - 09:57 #1
slet den genvej - og start programmet fra menu. Højreklik på ikon på processlinje, og fastgør.
Avatar billede ovec Juniormester
28. januar 2014 - 14:43 #2
Claes tak for din tilbagemelding . jeg har prøvet din model (tror jeg nok)

Jeg har fjernet genvejen nede på priseslinien.

Så trykker jeg på Windowstasten - så kommer jeg i start. - her er den ikke - så trykker jeg på den lille pil der peger nedad i nederste venstre hjørne - så er jeg inde i Apps her ligger den under Windows tilbehør - hvis jeg højreklikker på den her - og så er der 5 valgmulighedder:

Fastgør til start -  fastgør til proseslinie - Åbn i nyt vindue - Kør som administrator - Åbn filplasering  - hvis jeg går i Åbn filhåndtering - så kommer jeg til Windows tilbehør - og her ligger der en genvej til klippeværktøj - hvis jeg er i denne Windows tilbehør og højreklikker på genvejen kan jeg vælge åbn filplasering - og så er jeg i system 32 og her ligger den så som Snipping Tool,exe.

Lige meget hvor jeg prøver den fra så virker den ikke - jeg kan fra alle positionerne lægge den ned på proseslinien - men  med samme resultat -  jeg kan ikke få den til at fungere

Tror du det nytter noget at fjerne den Snipping Tools inde fra system 32 - og lægge den ind igen? - hvis det er denne exe fil der er dårlig - eller vejene fra den - kunne disse så gendannes hvis den blev fjernet og alle vejene fra den ville så være væk - eller skal der foretages  en installation?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2014 - 15:16 #3
du kan jo prøve at højreklikke på SnippingTool.exe og der vælge 'fastgør til processlinje' så skulle den være der - ellers må du få win8 til at reparere sig selv (hvis du har en dvd med win8).
Avatar billede ovec Juniormester
28. januar 2014 - 19:37 #4
claes57 Tak form tippet . den med at lægget Snipping Tools ind på proceslinien virker ikke - så er der muligheden med at lave en reparation, den virker heller ikke.

Jo jeg har DVD skiverne- dvs Jeg har opgraderet Win 7 til Win 8
men en reparation virker heller ikke,

Her for nogle dage siden fandt jeg ud af at jeg gerne ville have GPT på Harddiskene - jeg kan ikke ændre disse til GPT uden at tømme harddisken totalt dvs uden styresystem - det jeg så gjorde var at lægge et Win 7 ind på en sekundær harddisk - Win 7 det som jeg tidligere har anvendt.

Så kunne jeg tømme hovedharddisken helt med til 0 indhold og så ændre  den til GPT, og det gjorde jeg så - men da jeg skulle lægge win 7 styresystemet ind meddeler den mig:

Windows kan ikke installeres på denne disk. Den valgte disk er af GPT partionstypen.

Så var jeg jo lige vidt - jeg slettede så Disken med  de 2 GPT partioner og ændrede dem til den gamle model.

Så installerede jeg Win 7 på begge partioner - og efterfølgende opgraderede dem begge til Win 8 som jeg havde købt hos Microsoft - og senere opgraderede jeg begge til Win 8.1 og efterfølgende installerede alle programmer som jeg ville have på de 2 styresystemer.

Og så kommer den fejl med klippeværktøjet.

Modellen med en reparation som jeg havde startet på da jeg læste dit forslag omkring reparation men den virker heller ikke - der er jo i Win 7 en reparations mulighed hvor man når DVD en lægges i maskinen kan vælge en Reparation - men den mulighed er ikke til stede i Win 8 opgraderingen - den installerer bare en ny Win 8 oven i den gamle 8,1.

Det var nu ikke det store problem  da jeg jo havde en sikkerhedskopi af styresystemet.

Men det irriterer  mig en smule at denne reparationsmulighed ikke er til stede som i de tidligere versioner af styresystemer, jeg er lidt flad for gode ideeer - om det er Microsoft jeg skal spørge - det var måske en ide - da jeg nok ikke er den eneste der gerne vil lave en reparation.

Jeg kommer lige i tanke om - skulle der være en mulighed for systemgendannelse - når ovenstående er i luften vil jeg lige prøve om der er noget at hente her - jeg kommer tilbage
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2014 - 19:59 #5
jeg har heller ikke nogle idéer - med mindre win8 tager nogle rettigheder i bios, og når der er 2 win8, så konflikter det.
Avatar billede ovec Juniormester
28. januar 2014 - 23:03 #6
claes57 - systemgendannelse den virkede ikke heller - men så vidt jeg kan se er det muligt at lave en reparation af systemet.

Når jeg lægger Win 8 update  i maskinen for reparation fortæller den at der er nogle filer der er defekte - men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvorfor den ikke kan reparere den - det er vidst noget med at jeg kun har installeret én bruger og så ikke er administrator - men jeg kan ikke rigtigt gennemskue det
Avatar billede ovec Juniormester
04. februar 2014 - 21:55 #7
Claes57 - jeg formaterede det hele - er du rar at  svare så du kan få dine point som tak for din hjælp
Mvh
ove
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2014 - 08:43 #8
Bare luk selv. Jeg har point nok.
Avatar billede ovec Juniormester
13. februar 2014 - 23:55 #9
Claes57 - jeg lukker selv som du foreslår - men tak alligevel for dine tips