Avatar billede hrole Mester
24. januar 2014 - 22:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre værdi efter siden er loadet

Hej,

Er følgende muligt? Hvis ja, hvordan skal koden være?

Siden test.php loades. På siden er et link test.php?nummer=5, værdien nummer er trukket fra en mysql database. Efter siden er loadet er det da muligt at ændre linket til test.php?nummer=66 via nyt udtræk fra mysql da værdien nummer er ændret i databasen? Værdien skal hentes fra databasen et brøkdel at et sekund inden der trykkes på linket.
Avatar billede keysersoze Guru
24. januar 2014 - 22:51 #1
ingen kan gætte hvornår en bruger klikker så du kan ikke hente data umiddelbart inden der klikkes - men du kan håndtere klik-eventen selv, hente den nye værdi via Ajax og derefter håndtere linket selv. Hvis du benytter jQuery så kig på bind() samt Ajax().
Avatar billede Slater Ekspert
24. januar 2014 - 22:55 #2
En helt anden ting er så, at det umiddelbart virker som en omvendt måde at gøre det på. Hvis du refererer til noget fra en database, bør du som regel gøre det på et unikt id - og det id bør aldrig ændres ved. Hvis du har behov for at ændre en værdi for det du henter fra databasen, vil det normalt være et af de andre felter.

Det er naturligvis muligt du har en helt særlig situation, men jeg har dog i min tid som udvikler aldrig oplevet at have brug for hvad du beskriver.
Avatar billede hrole Mester
24. januar 2014 - 23:24 #3
Tak smid svar
Avatar billede hrole Mester
24. januar 2014 - 23:26 #4
Der var forsinkelse. Point til keysersoze.
Jeg kan se din pointe viperine, jeg bør måske ændre i min db struktur.
Avatar billede keysersoze Guru
24. januar 2014 - 23:50 #5
Hvis tilfældet er som viperine skriver bør den rigtige struktur laves så hurtigt som muligt - jeg læste spørgsmålet som noget manipulation pga nødvendige dynamiske værdier. Hvis det er et public site vil en javascript-løsning i hvert fald give problemer i forhold til søgemaskiner.