Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2014 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IPv4-forbindelse og IPv6-forbindelse

indimellem kan jeg ikke installere en set-up korrekt.
jeg har checket i

netværks-og delingscenter:
  .  her står der: "tilsluttet LAN-forbindelse"

men under:
funktioner/indstillinger/forbindelser står der:
IPv4-forbindelse: "internet"
IPV6-forbindelse: "ingen internetadgang"

ligenu har jeg problemer med Skype (downloaded d.d. p.g.a recovery forleden dag) og Skype be`r i opsætningen om en
"port"!?

jeg har ringet til min udbyder YOUSEE og bedt om navnet på min "port" men de si´r, at det ikke har noget med dem at gøre og at der ikke er noget som hedder "port".

min fornemmelse er, at jeg til trods for "de af yousee-forleden-dag-oplyste-koder-til-oprettelse-af-netforbindelse" kører trådløst og ikke via kabel-modem.

da jeg de sid. 3 uger (forud for recoveryen)har døjet med div. info: "ingen netforbindelse" via div. fejlfindings-kørsler kan det måske hænge sammen med det?

jeg er ikke int. i at køre trådløst. og Skype kan åbenbart
"IKKE FINDE MIG"?
Avatar billede Blandy Praktikant
24. januar 2014 - 14:45 #1
Har du prøvet at geninstaller dit skype program? Normalt kræver skype ikke at man definer en port.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2014 - 15:19 #2
jeg har forsøgt mange gange - osse som administrator. og fra 1 div. brugerprofiler. det samme hver gang. den her set-up har jeg hentet på Skype.com.
måske du - blandy - har et godt forslag til en anden pålidelig side med skype-download. sådan én som MALAVIDA - er den god nok?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2014 - 14:36 #3
jeg har gjort flg.:
oprettet en ny brugerprofil (udover den nuv.) og på den nye profil gik det strygende med skype-downloaded. herefter slettet den gl. profil - så på én el. anden måde må den gl. ha` haft noget "snavs!"
alle mine filer fra den gl. profil var forudfor back-up`et til min externe hard-disc og de blev så efterflg. kopieret over i den nye brugerprofil.

denne løsning har jeg brugt før ved div. problems og med held.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2014 - 20:02 #4
min løsning på problemet med skype-installationen .:
pludselig i går aftes installerede Skype sig.
MEN jeg kan bare ikke huske hvilke koder jeg anvendte.

jeg har for ca. 1 1/2 md. siden installeret mit nye netgear modem (YOUSEE) istedetfor mit elskede  gl. Motorola modem. installationen af netgear forløb fint

MEN  EFTERFLG. skete der flg.:

netflix kom med en meddelelse om, at jeg skulle aktivere proxy-indstillingerne hvilket jeg så gjorde.

men andre bekendte jeg har fik ikke samme meddelelse. netflix funkede først hos mig igen efter proxyindstillingerne blev aktiveret.

så SKYPE`s tilbud om dine nævnte porte samt muligheden for at installere Skype via proxyforbindelse var begge mulige.

så jeg forsøgte begge dele og det masser af gange - uden resultat.

ringede til yousee for at få at vide om jeg havde net-forb. via mit modem el. via proxy - til hvilket de svarede, at jeg kun havde forb. via modem.

så jeg deaktiverede proxyindstillingerne herefter.

stadig kunne Skype ikke installere sig.

SÅ I GÅR FIK JEG EN LYS IDE - aktiverede proxy igen som flg.:

Explorer
funktioner
internetindstillinger
hak i "brug HTTP 1.1
samt hak i "brug HTTP 1.1 via proxyforbindelser"
OG aktiverede altså proxy igen.
HEREFTER INSTALLEREDE SKYPE SIG.

OG LIGENU ANER JEG IKKE OM JEG HAR BÅDE MODEM-FORB. OG PROXY-FORB.

stadigvæk melder yousee, at jeg KUN kører via modem og ikke via proxy, men i mit netværks- og delingsfunktion under det lille vindue som propper op fra proceslinien - ja så har jeg både og.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2014 - 16:02 #5
#1
læg lige et svar så jeg kan afslutte sp.målet - tak