Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2014 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IPv4-forbindelse og IPv6-forbindelse

indimellem kan jeg ikke installere en set-up korrekt.
jeg har checket i

netværks-og delingscenter:
  .  her står der: "tilsluttet LAN-forbindelse"

men under:
funktioner/indstillinger/forbindelser står der:
IPv4-forbindelse: "internet"
IPV6-forbindelse: "ingen internetadgang"

ligenu har jeg problemer med Skype (downloaded d.d. p.g.a recovery forleden dag) og Skype be`r i opsætningen om en
"port"!?

jeg har ringet til min udbyder YOUSEE og bedt om navnet på min "port" men de si´r, at det ikke har noget med dem at gøre og at der ikke er noget som hedder "port".

min fornemmelse er, at jeg til trods for "de af yousee-forleden-dag-oplyste-koder-til-oprettelse-af-netforbindelse" kører trådløst og ikke via kabel-modem.

da jeg de sid. 3 uger (forud for recoveryen)har døjet med div. info: "ingen netforbindelse" via div. fejlfindings-kørsler kan det måske hænge sammen med det?

jeg er ikke int. i at køre trådløst. og Skype kan åbenbart
"IKKE FINDE MIG"?
Avatar billede Blandy Praktikant
24. januar 2014 - 14:45 #1
Har du prøvet at geninstaller dit skype program? Normalt kræver skype ikke at man definer en port.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2014 - 15:19 #2
jeg har forsøgt mange gange - osse som administrator. og fra 1 div. brugerprofiler. det samme hver gang. den her set-up har jeg hentet på Skype.com.
måske du - blandy - har et godt forslag til en anden pålidelig side med skype-download. sådan én som MALAVIDA - er den god nok?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2014 - 14:36 #3
jeg har gjort flg.:
oprettet en ny brugerprofil (udover den nuv.) og på den nye profil gik det strygende med skype-downloaded. herefter slettet den gl. profil - så på én el. anden måde må den gl. ha` haft noget "snavs!"
alle mine filer fra den gl. profil var forudfor back-up`et til min externe hard-disc og de blev så efterflg. kopieret over i den nye brugerprofil.

denne løsning har jeg brugt før ved div. problems og med held.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2014 - 20:02 #4
min løsning på problemet med skype-installationen .:
pludselig i går aftes installerede Skype sig.
MEN jeg kan bare ikke huske hvilke koder jeg anvendte.

jeg har for ca. 1 1/2 md. siden installeret mit nye netgear modem (YOUSEE) istedetfor mit elskede  gl. Motorola modem. installationen af netgear forløb fint

MEN  EFTERFLG. skete der flg.:

netflix kom med en meddelelse om, at jeg skulle aktivere proxy-indstillingerne hvilket jeg så gjorde.

men andre bekendte jeg har fik ikke samme meddelelse. netflix funkede først hos mig igen efter proxyindstillingerne blev aktiveret.

så SKYPE`s tilbud om dine nævnte porte samt muligheden for at installere Skype via proxyforbindelse var begge mulige.

så jeg forsøgte begge dele og det masser af gange - uden resultat.

ringede til yousee for at få at vide om jeg havde net-forb. via mit modem el. via proxy - til hvilket de svarede, at jeg kun havde forb. via modem.

så jeg deaktiverede proxyindstillingerne herefter.

stadig kunne Skype ikke installere sig.

SÅ I GÅR FIK JEG EN LYS IDE - aktiverede proxy igen som flg.:

Explorer
funktioner
internetindstillinger
hak i "brug HTTP 1.1
samt hak i "brug HTTP 1.1 via proxyforbindelser"
OG aktiverede altså proxy igen.
HEREFTER INSTALLEREDE SKYPE SIG.

OG LIGENU ANER JEG IKKE OM JEG HAR BÅDE MODEM-FORB. OG PROXY-FORB.

stadigvæk melder yousee, at jeg KUN kører via modem og ikke via proxy, men i mit netværks- og delingsfunktion under det lille vindue som propper op fra proceslinien - ja så har jeg både og.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2014 - 16:02 #5
#1
læg lige et svar så jeg kan afslutte sp.målet - tak
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester