Avatar billede egmose Novice
22. januar 2014 - 18:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Besked til brugere lige efter logon

Hej Folkens

Er det muligt at lave en besked til brugere - Lige efter de ligger på, med en simpel tekst.

Tænker en bat fil, som ligger i start mappen?
Avatar billede cht22 Professor
22. januar 2014 - 19:05 #1
Ja det kan man godt.

Du kan for eksempel lave en bat-fil der ser således ud:

@echo off
cls

echo.
echo Dette er en startmeddelelse.
echo.
echo Tryk på en tast for at fortsætte...
pause>nul

bat-filen kan placeres i "menuen start" -> "start" eller en genvej til bat-filen.
Avatar billede egmose Novice
22. januar 2014 - 19:31 #2
Det er lige det jeg leder efter - Næsten! Den skal helst komme i den velkendte info boks, som ved. feks. fejlmeddelser?
Avatar billede cht22 Professor
23. januar 2014 - 10:24 #3
Så prøv med en vbs-fil i stedet for hvor du skriver noget i stil med:

MsgBox("Dette er en startmeddelelse." & VbCrLf & VbCrLf & "Klik på OK...")

Avatar billede egmose Novice
23. januar 2014 - 11:08 #4
Jeg takker for hjælpen