Avatar billede Caro4886 Nybegynder
21. januar 2014 - 12:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Min computer lukker ned når jeg spiller

Min computer er begyndt at lukke ned når jeg spiller The Sims 3, altså ligesom hvis man trykkede på sluk/tænd knappen. Den er begyndt at gøre det efter jeg har haft slettet alle mine sims spil og installeret dem igen. Jeg har haft den til reparation hos Elgiganten men de kunne ikke finde nogen fejl/problemer på den.

Den er købt sidste år så den er ikke engang et år gammel.
Ved ikke så meget om alt det der med processor osv. men tror man kan se det her: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet/barbar-computer/SANP370R5ES08/samsung-3-serien-15-6-barbar-computer-np370r5e-hvid
Avatar billede Blueeyez Mester
21. januar 2014 - 13:08 #1
Slukker pcen når du spiller the sims 3 eller når du fjerner og installerer dem igen?

Hvis det er mens du spiller er det nok grafikkort og da den er 1 år kunne det være fordi der er støv inde i den..
Avatar billede Caro4886 Nybegynder
21. januar 2014 - 13:21 #2
Den slukker mens jeg spiller, det er forskelligt hvor lang tid der går før den slukker.

Men hvis det har noget med grafikkortet at gøre ville den så ikke altid have gjort det?
den er jo først begyndt at gøre det i starten af januar.
Avatar billede richardjensen Seniormester
21. januar 2014 - 13:27 #3
Det kunne godt tyde på 'hedeslag' - utilstrækkelig køling.
Avatar billede Caro4886 Nybegynder
21. januar 2014 - 13:35 #4
Ja det har jeg også tænkt på, det skal lige siges at jeg har den stående på en køler når jeg spiller men det hjælper ikke...

men ville de så ikke have fundet ud af det da den var til reparation hos Elgiganten?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. januar 2014 - 13:39 #5
Lyder som noget skidt der påvirker stadig.. En kølepad hjælper ikke hvis der sidder skidt i vejen inde i bærbaren.. Du skal ikke regne med de finder alle fejl og dette er jo os blot min bedste eksterne viden på dette område.

Om det er beskadet køle profil, beskadiget grafikkort eller støv kan jeg ikke vurdere meget bedre ud over vi jo kan teste temp på gfafikkortet og se om det er derfor.
Avatar billede Caro4886 Nybegynder
21. januar 2014 - 13:47 #6
Jeg vil lige prøve at gå ind i spillet og se hvad temperaturen siger.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. januar 2014 - 13:52 #7
Du kan hente http://www.gputemp.com/ og så tror jeg den kan skrive temp ned i et dokument så selv når pcen lukker så er det gemt.
Avatar billede kalp Novice
21. januar 2014 - 14:35 #8
Hvis det opstod efter du har pillet ved filsystemet og registry (som en uninstall gør for dig), så kan der jo sagtens opstår fejl, som kan få din PC til at crashe.

Hvis du geninstallere dit OS og opdatere GFX driver osv. så bør det løse sådan et problem.

Hvis du stadig har problemer, så må det være en hardware fejl, som f.eks ram eller gfx kort, men men et år gammel pc? tror en geninstallation vil løse dine problemer.
Avatar billede Caro4886 Nybegynder
21. januar 2014 - 14:59 #9
Jeg har prøvet at måle temperaturen og den er helt oppe på 85 grader, jeg har fået en der tidligere har hjulpet med min gamle computer til at se på den og han mener at det er køleren der er noget galt med.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2014 - 20:40 #10
Prøv at rense den, men uden at skille den ad da der er garanti på den.
Du kan prøve denne fremgangsmåde:

Rense blæser i bærbar: Man skal bruge trykluft på dåse.
En støvsuger.
Noget til at fiksere blæser vingen med (jeg brugte en kontor clips)

Udtag alt strømmen fra den.
Udret clipsen så den kan blokere vingen og helst selv sidde fast.
Sæt mundstykket fra støvsuger i bunden hvod blæser suger ind.
Pust så ind der hvor blæser normalt puster ud.
Du kan hvis du er omhyggelig på den måde få skidtet ud uden at skille den ad.

Gjorde dette på min søns Hp DV6 som faldt fra 82 til ca 65 grader
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2014 - 20:42 #11
Grunden til at man fikserer vingen er at denne, vil kunne løbe meget hurtigt rundt, og måske ødelægge lejerne i blæseren.
Avatar billede Caro4886 Nybegynder
27. januar 2014 - 10:22 #12
Undskyld jeg ikke har haft skrevet tilbage havde glemt alt om det.

Jeg har fået den renset og opdateret, men det virker stadig ikke.
Jeg har skrevet ind til EA og de bad mig sende en dxdiag fil til dem, så det gjorde jeg og de skrev at det var fordi min computer bruger intel(R) HD 4000 men den skal bruge AMD Radeon HD 8750M og at jeg bare skulle skifte men jeg ved ikke hvordan man skifter og om det overhovedet er det der er galt
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2014 - 18:35 #13
Ok. Det må gamerne afgøre hvad du skal, Det har jeg ikke tjek på
Avatar billede Caro4886 Nybegynder
31. januar 2014 - 14:57 #14
Jeg har skrevet ind til EA igen og bedt om hjælp til hvordan jeg skifter over til AMD Radeon HD 8750M. de skrev at jeg skulle gøre det i BIOS og sendte et link til en video om hvordan man gør det men jeg kunne ikke bruge videoen til noget da dens BIOS ikke var magen til min så den havde ikke samme muligheder under BIOS.

Er der nogen herinde som kan hjælpe mig med at skifte fra
Intel(R) HD Graphics 4000 til AMD Radeon HD 8750M.???
Eller har en anden løsning?
Avatar billede Caro4886 Nybegynder
01. februar 2014 - 13:46 #15
Har fundet ud af at det er mit grafikkort der ikke virker
Avatar billede Sp33dy42 Nybegynder
03. december 2014 - 13:04 #16
Hej. Jeg har det samme problem. Min pc har lige været reparation med at den ikke kunne starte. Når jeg skal systemvurder min pc lukker den bare ned, og når jeg spiller lukker den også bare ned. Min pc bliver ikke special varm. Asus som lavede min pc har skiftet printkortet på pc'en og skiftet grafikkort.
Min Skoleit kiggede på pc'en og han sagde der var noget med 300 opdateringer, og dem har jeg kørt igennem og alle vigtige / alle opdateringer er gennemført. Har installeret CClearner, og malewarebits og har kørt programmerne op til flere gange, men den gør det stadig. Jeg har prøvet at updatere mine drivers på systemet men intet var løst. Havde skrevet en email til Asus om hvad jeg eventuelt kunne gøre, men de sagde bare at jeg skulle prøve tingene om.
Jeg har også prøvet at tage mine cd'er til Geninstallation, men skal åbenbart brænde / få lavet en ny, da de har sat nyt printkort i.

Kunne der være andre årsager til at pc'en lukker?
Mvh Tobias Haugaard. (Kontakt mig på min email: tobiashaugaard67@gmail.com)