Avatar billede ovec Juniormester
20. januar 2014 - 15:53 Der er 1 løsning

Instalation af 2 styresystemer - Win 8,1 på samme PC

Min maskine er forsynet med en SSD harddisk - denne har jeg delt op i 2 partioner - på den ene partion C drevet ligger Win 8,1 og den kører fint. dette system var oprindeligt Win 7 - jeg købte opgradering til Win 8,0 hos Microsoft og har senere opgraderet denne til 8,1.

Nu vil jeg have  en tilsvarende opsætning på den anden partion - D drevet -jeg installerer Win 7  og vil så opgradere denne til Win 8 og senere til 8,1

Men under installationen af opgraderingen til Win 8 stopper installationen - der bliver sort skærm - der er kun en hvid pil fra musen ikke andet - og der står den stille. - jeg kan bevæge den -  somme tider efter meget lang tid 30 - 40 minutter kommer der en meddelelse der siger at installationen ikke kan gennemføres eller lignende og maskinen er sat tilbage til den tilstand den var før installationen af Win 8 (dette er ikke ordret) og så er jeg lige så langt som da jeg startede.

En "model" der ville være nem at gå til var hvis jeg kopierede en kopi af den færdig Win 8 opsætning som jeg jo har på C drevet over på D. drevet - og så bare slettede de ting som jeg ikke skulle bruge på dette drev - jeg anvender Paragon Pro til at kopiere med - det har jeg prøvet tidligere men problemet er at jeg ikke kan åbne D drevet

Hvis jeg anvender denne model går i System konfiguration og vælger Boot og efterfølgende taster msconfig - så kan jeg sædvanligvis vælge hvilket system jeg skal starte op på - men her vises kun 1 system.

På maskinen er tilsluttet et Sony TV til HDMI udgangen - og der er desuden tilsluttet 2 Samsung skærme - + en del USB kablet til forskelligt udstyr som printere skannere osv. som selvfølgeligt ikke er tændt

Hvis en har modellen hvordan maskinen kan sættes op til at køre på begge systemer ville jeg være rigtig glad.
Avatar billede ovec Juniormester
13. februar 2014 - 23:57 #1
Ingen svar - så jeg må slutte den selv