Avatar billede lordnelson Seniormester
16. januar 2014 - 14:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Order by

Har et problem
har et forum med  en hoved tabel med en dato for oprettelse
og en anden tabel med svar også med dato for svaret

er der en måde at sortere på så Nye indlæg og svar kommer først
i dag kommer nye indlæg øverst , men ville gerne ha at hvis der er svar kommer disse og øverst , man kunne jo svare på et gammelt spørgsmål , så det ville være fint hvis dette kom øverst i listen
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. januar 2014 - 14:34 #1
Tænkt tanke...
Du ønsker et udtræk baseret på følgende:

SELECT MAX(dato), * FROM svar GROUP BY spørgsmål_id ORDER BY MAX(dato)

Det er jo sådan set det du ønsker vist din "hovedtabel" efter, er det ikke ?

Hvis ja, burde du kunne lave en join og få hovedtabel data med ud i ovenstående tabel.
Avatar billede lordnelson Seniormester
16. januar 2014 - 16:45 #2
Kan godt se det, men hvad så hvis der ikke er svar ?
Avatar billede lordnelson Seniormester
25. januar 2015 - 05:47 #3
lukker