Avatar billede odsgaard Praktikant
15. januar 2014 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Uploade filer og videresende dem på mail

Hej eksperter

Jeg skal have lavet en formular, hvor jeg brugeren kan uploade nogle filer, der efterfølgende skal videresendes i en mail.

Jeg kan finde flere eksempler på uploads der gemmer filer på serveren, men det er jeg ikke interesseret i. Jeg forestiller mig, at jeg uploader filer til en sessions variabel og så efterfølgende videresender dem i en mail.

Er der nogle, der kan komme med nogle input til en løsning - eller måske et link til noget spændende :)

På forhånd tak
Brian
Avatar billede repox Seniormester
15. januar 2014 - 11:03 #1
For at du kan sende en mail med en fil fra din server, er det nødvendigt at du gemmer filen på din server INDEN du kan sende den. Gemmer du fil-dataen i en session variabel, ligger den ret beset stadig på din server; bare et mere uhensigtsmæssigt sted hvor PHP bruger hukommelse på at vedholde dataene.
Avatar billede odsgaard Praktikant
15. januar 2014 - 18:09 #2
@repox
Jeg er interesseret i, at filerne ikke bliver 'glemt' på serveren, så de kommer til at ligge og fylde. Hvis f.eks. en bruger uploader nogle filer og ikke vælger at submitte formularen ønsker jeg at filerne skal slettes efterfølgende, så de ikke fylder unødigt.

Hvis den  bedste løsning er at gemme dem på serveren og håndtere det efterfølgende er jeg også modtagelig for input :)

/Brian
Avatar billede repox Seniormester
15. januar 2014 - 20:36 #3
Det er jo reelt den eneste løsning - du kan ikke sende noget videre som ikke er i din besiddelse.

Med andre ord: tag imod filen på serveren, behandl den og send den med mail og slet til sidst den modtagne fil fra din server.
Avatar billede odsgaard Praktikant
07. marts 2014 - 16:56 #4
@repox

Kan du ikke smide et svar  - så lukker jeg den.
Avatar billede odsgaard Praktikant
29. april 2014 - 13:55 #5
Lukker den