Avatar billede heyn Nybegynder
14. januar 2014 - 11:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad er forskellen på php og phpcake?

Hej Eksperter

Hvad er forskellen på php og phpcake? El. mere præcist: Hvad er phpcake?

Venligst Christian
Avatar billede repox Seniormester
14. januar 2014 - 11:58 #1
PHP er et sprog.
PHPCake er et framework skrevet i PHP.
Avatar billede Slater Ekspert
14. januar 2014 - 12:50 #2
- Og det hedder CakePHP. Der er vist ikke noget der hedder PHPCake, så vidt jeg ved.
Avatar billede repox Seniormester
14. januar 2014 - 13:04 #3
Det er vist rigtigt ;)
Avatar billede heyn Nybegynder
14. januar 2014 - 14:55 #4
Hvad skal der præcist forståes med 'framework'?
Avatar billede repox Seniormester
14. januar 2014 - 15:46 #5
Et framework er  kode skrevet i struktur som også giver dig generisk funktionalitet.

PHPCake bygger din kode op om en MVC struktur som egentlig er et arkitektonisk mønster til at organisere din kode. Frameworket er således med til at koble din kode sammen, uden du selv skal skrive en masse grundlæggende kode og funktioner.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2014 - 15:46 #6
Et framework bestaar af:
* et bibliotek (noget kode og tilhoerende dokumentation)
* en bestemt dokumenteret maade ens applikation skal laves paa for at bruge det bibliotek rigtigt
Avatar billede Slater Ekspert
14. januar 2014 - 15:47 #7
Sådan meget simpelt sagt er et framework noget kode skrevet i et sprog, som det er meningen du som programmør skal bygge videre på, i stedet for at starte fra bunden. Et framework gør ikke noget specielt og det kan ikke bruges alene, men det indeholder nogle typiske funktioner og styrer den måde du skriver resten af koden på, som sparer tid for dig som udvikler, og gør det lettere for flere udviklere at arbejde på samme kode, fordi de ved hvordan det fungerer.
Avatar billede heyn Nybegynder
15. januar 2014 - 08:30 #8
Mange tak skal i have.

Smid alle et svar
Avatar billede repox Seniormester
15. januar 2014 - 20:38 #9
Hep
Avatar billede Slater Ekspert
15. januar 2014 - 21:40 #10
De point må være til Dan. Jeg siger held og lykke.