Avatar billede tzinck Novice
13. januar 2014 - 19:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skærm nedtonet

Min skærm er pludselig nedtonet efter min kat har gået en tur på tastaturet. Det virker somom PC'en også generelt er langsommere. Han må have trykket en tastekombination, som jeg iikke kan regne ud hvad er.

Jeg har tjekket grafikindstillinger og prøvet at gendanne til standard i NVIDIA panelet
Jeg har prøvet Windows systemgendannelse
Jeg har tjekket om den er på en eller anden spareprofil
Jeg har genstartet pc'en
Jeg har prøvet at justere lysstyrken på FN og funtionstaster

... uden held

Hvad i alverden kan det være ???
Avatar billede tzinck Novice
13. januar 2014 - 19:39 #1
Den reagerer overhovedet ikke på forsøg på at justere lsstyrke - hverken op eller ned.
Den VISER nodtnok når jeg forsøger, men lysstyrken på skærmen påvirkes overhovedet ikke.
Avatar billede haverslev Novice
13. januar 2014 - 20:06 #2
Det nemmeste er nok at lave en system gendannelse, da det er umuligt at regne ud hvad der er lavet i taste kombination.

Åbn Systemgendannelse ved at klikke på knappen Start.  Skriv Systemgendannelse i søgefeltet, og klik derefter på Systemgendannelse på resultatlisten.
Sæt flueben i "Vælg et gendannelsepunkt" - klik næste og vælg her en tidligere tidspunkt hvor "fejlen2 ikke var eller en dato, f.eks i går og klik næste.
Maskinen genstarter er er OK
Avatar billede tzinck Novice
13. januar 2014 - 20:16 #3
Det har jeg prøvet - uden held. Det ser ud tilat det er et hardware problem, og ikke et windows problem, da den gør det omgående når jeg starter den.
Avatar billede tzinck Novice
13. januar 2014 - 20:18 #4
I utålmodig raseri trykkede jeg powerknappen ned og holdt den for at slukke - bagefter var lyset kommet tilbage...

Jeg er ikke klar over om det var DET der gjorde en forskel ???

Nu er den bare SUPER lys, og nu kan jeg ikke skrue ned for lyset :´(
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2014 - 20:57 #5
Prøv at fjerne alt strømmen fra den og hold startknappen nede i 30 sek.
Genmonter og se om det falder på plads.
Avatar billede tzinck Novice
13. januar 2014 - 21:44 #6
-> 220661
Det prøvede jeg. Det kunne den ikke lide... Så fik jeg mørk skærm igen, og nu kan jeg slet ikke  logge på maskinen længere (win 8.1)
Jeg prøvede at boote på en Ubuntu CD - her virker lysjusteringen fint, men Windows... sucks
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2014 - 21:51 #7
Lyder mystisk synes jeg??
Lige strøm trikket løser nu en del dumme fejl der opstår på specielt bærbare computere.
Har du windows cd så man evt kan udføre reparationer den vej?
Vil lige sige jeg ikke er bruger af Win 8, så min viden på dette system her er minimal.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2014 - 21:52 #8
Hvad er det for en pc du har?
Avatar billede tzinck Novice
15. januar 2014 - 14:31 #9
Jeg endte med at måtte køre en genetablering af Windows 8.
Det er en Lenovo Z500. (iøvrigt en generelt elendig PC)
Der har nu været flere underlige ting på det seneste, så en geninstallation var nok på sin plads selvom det er noget bøvl at skulle installere det hele igen.

Men tak for forslagene allesammen.

Det der virkede var den med strømmen, så kom med et svar 220661. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2014 - 16:40 #10
Tak for det.
Avatar billede tzinck Novice
16. januar 2014 - 16:23 #11
lige en status her. Det gik galt igen i dag. Jeg har snakket med Lenovo support. Nu skal den til rep... for 2 gang :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2014 - 16:31 #12
surt show :-(