Avatar billede heyn Nybegynder
07. januar 2014 - 09:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Printcontroller til alle browsere

Hej Eksperter.

Jeg vil gerne kunne kontrollere udskriften i min browser, bl.a. så jeg kan indstille margen, vælge printere og UDEN at vise den popup som kommer når man klikker Filer->Udskriv... på normal vis.

Det med margen er ret vigtigt fordi det drejer sig om labelprintere.

Lige nu bruger jeg jsPrintSetup og det fungerer udemærket - men kun på Firefox!!!

Jeg har også brug for at min løsning som minimum fungerer på Chrome og helst også EI men det sidste er ikke afgørende da EI heller ikke kan udføre 'blob' i JavaScript.

Løsningen må godt være i JQuery, men det er ikke afgørende. Min nuværende løsning anvender ikke JQ.

Venligst Christian
Avatar billede Slater Ekspert
07. januar 2014 - 11:35 #1
JS Print Setup er et plugin til Firefox. Du kan ikke i normal webkode ændre i folks printerindstillinger eller udskrive uden at spørge dem.
Avatar billede heyn Nybegynder
08. januar 2014 - 18:34 #2
Det er jo netop det jeg mener. JS print Setup fungerer kun i Firefox!
Hvad gør jeg så siden også fungerer på samme måde i Crome
Avatar billede Slater Ekspert
08. januar 2014 - 18:55 #3
Det kan du jo så kun ved at finde et tilsvarende plugin til Chrome, og det ser ikke ud til at det findes.

Du vil i hvert fald aldrig kunne gøre det i jQuery eller lignende, da det ikke er noget der er standard i nogen browser.
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2014 - 21:59 #4
Det tætteste du nok kommer er fx et activx komponent - meadco har fx et jeg tidligere har brugt med succes.
Avatar billede heyn Nybegynder
16. januar 2014 - 11:32 #5
OK - Hvad med et par svar?
Avatar billede keysersoze Guru
16. januar 2014 - 12:36 #6
svar