Avatar billede Slettet bruger
06. december 2013 - 13:36 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Explorer exe ved opstart af 8.1

Når windows 8.1 starter op, stopper det med en popup hvor der står Explorer exe. Den kan så trykkes bort og opstart fortsætter.
Hvordan kan jeg forhindre den Explorer.exe i at dukke op, så jeg kan få en normal opstart?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2013 - 14:27 #1
er det som den crasher under opstarten?
Kan du se noget om det i logbogen?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2013 - 14:28 #2
Har du kigget i dine startprogrammer under msconfig, om der ligger noget der som der ikke skal være?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2013 - 15:21 #3
Hej og tak for input. Nej den chrasher ikke under opstart, der er ikke andre problemer end den den irriterende Explorer exe, som skal lukkes før opstart er helt færdig.
Jeg har set i msconfig; godt nok havde windows sat den til valgfri, som jeg så satte til normal opstart, det gjore bare ingen forskel.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2013 - 15:34 #4
Man kunne jo prøve at kigge inde i registreringen om der skulle ligge noget på "run" eller "run once" der kunne være tilknyttet det du beskriver.
Vælger man at rette i registreringen, så tag en backup af den før du retter.
Jeg er nemlig i tvivl om du bruger systemgendannelse der kan spole tiden tilbage. Mener kun du bruger Paragon ikke?
Vil umiddelbart tro at "fejlen" er opstået ved en opdatering
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2013 - 15:36 #5
Har du CCleaner inde på computeren, så prøv at gå i værktøjer- opstart. Her er der flere faner man kan gå i og rette til.
Blandt andet browserne, men også en der hedder "skemalagte opgaver"
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2013 - 15:41 #6
God ide, men den er der desværre ikke.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2013 - 15:57 #7
Hov! der var kommet en kommentar jeg ikke havde set.
"Man kunne jo prøve at kigge inde i registreringen om der skulle ligge noget på "run" eller "run once" der kunne være tilknyttet det du beskriver." Hvad mener du med det?
Du har ret i at jeg ikke bruger systemgendannelse, men det ville heller ikke nytte noget, da problemet var der fra start,( og det var det samme ved sidste forsøg). for som du skriver, kom det ved opdatering til 8.1.
Jeg gad egentlig slet ikke 8.1, men i går hjalp jeg en bruger til at installere 8.1 og var i den forbindelse inde på de sider, og pludselig stod der "Genstart for at færdiggøre installationen af 8.1. Nå hvad, jeg har jo stadig 8.0 på Image.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2013 - 16:27 #8
prøv at gå ind her i registreringen.
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
Der er muligvis også en tilsvarende mulighed under "current user".
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2013 - 16:48 #9
ellers prøv dette alt-i-et reparationsprogram
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2013 - 16:54 #10
Jeg kommer så langt som CurrentVersion, men RunOnce og currentUser kan jeg ikke se: http://peecee.dk/upload/view/427126
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2013 - 17:01 #11
#10 Ok.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2013 - 17:01 #12
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2013 - 17:28 #13
#9
Tak for linket. Har kørt programmet og genstartet. Ingen forskel.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2013 - 17:35 #14
#12
Det står bare som standart:http://peecee.dk/upload/view/427128
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2013 - 17:50 #15
du kan så prøve programmet http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902
se under fanebladet logon om der er noget med 'microsoft corporation' som udgiver, og 'explorer' - i givet fald kan du fjerne hak ved den (hvis det ikke virker efter genstart, så sæt hak igen)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2013 - 17:55 #16
#14 Hvad står der så i "Run" fanen?
Er den også ligeså tom?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2013 - 18:59 #17
#15
Nej der står ikke noget om Explorer.exe

#16
Den er ikke tom, men intet om Explorer.exe http://peecee.dk/upload/view/427130
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2013 - 19:45 #18
Den er væk!
Jeg så denne på nettet http://peecee.dk/upload/view/427132
Det hjalp ikke, men så så jeg en anden load for Ala.exe som hører til programmet Access lock, og så slettede jeg også den den, og det hjalp. Nu skal jeg så bare have fundet ud af, hvordan opstart kan passere den åndsvage Metro og gå direkte til skrivebordet, ligesom det gjorde på 8.0

Nå men læg venligst et svar begge 2 for jeres påskønnede indsats:)
Avatar billede jenscarlo Juniormester
06. december 2013 - 20:04 #19
Højre klik på proceslinjen,egenskaber,fanebladet navigation,sæt flueben i gå direkte ti skrivebordet.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2013 - 21:08 #20
@jenscarlo
Mange tak! det virker:)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2013 - 07:30 #21
springer over med point.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2013 - 18:18 #22
220661
Ok, takker:)

claes57
Svar afventes:)
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2013 - 12:24 #23
'''''