Avatar billede Slettet bruger
06. december 2013 - 10:15 Der er 2 kommentarer

Netværk i mindre virksomhed

Jeg tænker på at starte min egen virksomhed med 7 medarbejdere og er igang med at undersøge lidt om IT.

Hvis jeg skal lave et netværk i virksomheden hvad skal jeg så vælge?. Jeg har kigget på nettet, men jeg synes mere at det forvirrer end hjælper mig.
Avatar billede chalde Seniormester
06. december 2013 - 10:27 #1
Netværk er jo et vidt begreb.

- Forsyning
- Kablet/trådløst
- Kun arbejdspladser eller også servere
- Evt. Kabling i ejendommmen
- Osv.
Avatar billede dsane Praktikant
06. december 2013 - 11:07 #2
Til post, fælles kalender, fælles data, firma hjemmeside m.m. vælges en office 365 small business løsning fra f.eks. atea. Løsningen er fleksibel, så den kan udvides efter behov. Prisen er billig og afregnes pr. bruger pr. måned. Office 365 er fantastisk til at integrere mobil telefoner, stationære og selv apple produkter som. f.eks. Ipads.

http://atea.dk/it-produkter-licenser/software-licenser/office-365/for-virksomheder-under-25-brugere.aspx
----------------------------------------------------------------

Til regnskab vælges e-conomic, igen et online produkt, der afregnes pr. måned.

http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram

----------------------------------------------------------------

Omstillingsanlæg til telefoni købes hos firmafon.dk. Et utrolig simpelt omstillingsanlæg, som administreres via internettet. Kan det samme som en traditionel telefoncentral, men koster kun en brøkdel, og afregnes pr. bruger pr. måned

http://www.firmafon.dk/omstilling/

----------------------------------------------------------------

Internet købes hos den udbyder der yder den største hastighed i dit område. Kan du få fiber i dit område, så vil det give den største hastighed.

----------------------------------------------------------------

Netværk i virksomhed. Trådløs router til bærbare. Trådet netværk til printere og stationære computere.

----------------------------------------------------------------

Hvis du absolut skal anvende en server, så vælg en hostet løsning (serveren står på nettet) fra en stabil udbyder som athena.

http://www.athena.dk/hosting-cloud/

----------------------------------------------------------------

Tja, det var vist det - laveste TCO, og lille investering ved opstart.

mvh.

John Dsane Andersen