Avatar billede mikkelscholer Nybegynder
29. november 2013 - 23:03 Der er 13 kommentarer

Usb stik

Hej. Jeg har et problem.
- Jeg har et 8 gb usb stik. i eftermiddags lagde jeg en 7.4 gb fil over på stikket. Kom lidt hurtigt ud af døren, så fik ikke fjernet det sikkert, men rev det bare ud (dette er sket et par gange før)
- Nu skal jeg bruge filen, på en anden computer, men får beskeden som følger; filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses.
- Har prøvet; cmd - sfc /scannow og det virkede ikke.

Hjælp vil være påskønnet :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2013 - 23:22 #1
Hej og velkommen til.
Kan du overføre en ny fil til den eller protesterer den også over dette?
Protesterer den kan den måske have et problem med filtabellen, da du måske hr flået den ud medens der blev skrevet til den.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2013 - 23:33 #2
Det er mest sandsynligt, at #1 har ret i at filtabellen er mistet.
Du kan gøre 2 ting, 1. prøve at genskabe tabellen 2. Prøve at redde data med et Recovery program. Jeg foreslår, at du først prøver at redde data med f.eks. Recuva http://www.piriform.com/recuva Den grønne er gratis.
Ps. du må endelig ikke forsøge, at skrive til den USB stick, for du har reddet dine data.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2013 - 23:43 #3
Hvad er det for en type fil du taler om?
Er det en videofil som skal bruges i et tv der kan afspille filer der ligger på usb, kan det format pinden er formateret i være et problem. Langt de fleste afspillere vil have at usb pind der er i fat32, og da din fil er for stor til dette format fungerer det ikke. Filen skal opdeles i bidder der ikke er større end 4 gb som er max for fat32 filformatet.
Avatar billede rhl2401 Mester
30. november 2013 - 09:02 #4
Var den færdig med at downloade filen til USB-stikket???
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2013 - 11:19 #5
#4 Det er jo så også det jeg spørger om i #1?
"da du måske hr flået den ud medens der blev skrevet til den."
Avatar billede mikkelscholer Nybegynder
30. november 2013 - 11:43 #6
Filen var færdig med at blive lagt inde.
- Der er tale om filmen "the getaway". Filen var blevet lagt over, den havde været færdig i en halv times tid, før jeg flåede den ud.

Jeg kan slet ikke åbne usb stikket, så kan ikke komme ind og prøve, at overføre en ny fil eller slette den der allerede ligger på.
Avatar billede mikkelscholer Nybegynder
30. november 2013 - 11:47 #7
Recuva virkede ikke.
- Den gendannede filen, men kan stadig ikke åbne mappen.
Avatar billede mikkelscholer Nybegynder
30. november 2013 - 11:48 #8
Hvordan genskaber man tabellen?
Avatar billede mikkelscholer Nybegynder
30. november 2013 - 11:55 #9
Har lige prøvet med et helt nyt usb stik, af samme mærke, og den kan jeg godt åbne. så nu ved jeg, at mine usb porte, ikke er i stykker :-)
- Nogen andre forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2013 - 14:43 #10
Avatar billede mikkelscholer Nybegynder
01. december 2013 - 14:01 #11
Filen der ligger på, fylder 7.4 gb
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2013 - 12:54 #12
Jeg går ud fra, at det er i MiniTool. at du kan se de 7.4 GB ? svarer det til, hvad der står om den i Diskhåndtering? Hvad mener du med, at mappen er fundet, men kan ikke åbnes?
Du kan prøve Photorec fra Testdisk. Skal køres som administrator.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
En vejledning hvis det er en NTFS disk:
http://www.cgsecurity.org/wiki/Undelete_files_from_NTFS_with_TestDisk
Avatar billede mikkelscholer Nybegynder
08. december 2013 - 20:51 #13
Jeg har formateret usb stikket til NTFS.
De 7.4 gb har jeg fra, at det er en film jeg lagde over på, som jeg ved fylder så meget.
- Har prøvet alt hvad der er blevet foreslået på tråden, intet hjælper, så går ud fra der skal en ny til.