Avatar billede kodak Mester
08. november 2013 - 00:23 Der er 5 kommentarer

Image header geotag

Jeg har følgendene header til mit php image:

header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
header('Content-Type: image/png');
header("Content-Disposition: attachment; filename=\"billede.png\"");
header('Set-Cookie: track=et billede');

hvordan indsetter jeg et geotag?
Avatar billede repox Seniormester
08. november 2013 - 02:38 #1
Definer gentag?
Avatar billede kodak Mester
08. november 2013 - 20:00 #2
Geotag:

Gemmer Længdegrad og Bredegrad kordinater på det sted billedet er taget.
Avatar billede repox Seniormester
08. november 2013 - 20:18 #3
Er det fordi du vil trække dataen ud af billedet eller? Jeg forstår ikke hvad du vil?
Avatar billede kodak Mester
08. november 2013 - 20:32 #4
Jeg Har akiveret nogle billeder hvor i jeg gerne vil skrive hvor billedet er taget ved at oprette et geotag på det.
Så jeg eller andre kan se hvor det er taget.
Jeg har lod mig læse at geotag er under billedets exif_data
så hvis man kan hive den ud må man også kunne sætte den ind.

http://stackoverflow.com/questions/5449282/reading-geotag-data-from-image-in-php

det kan også gøres via "Windows Live Photo Gallery"
Avatar billede repox Seniormester
08. november 2013 - 20:40 #5
Prøv med PEL biblioteket: https://github.com/lsolesen/pel