Avatar billede max33 Nybegynder
01. november 2013 - 12:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VirtualHost...

Hej driver en del hjemmsider, hvis der skal laves noget på hjemmesiderne som ikke lige kan køre på selve hjemmesiden har jeg selv en server som kan løse det problem.

Typisk inkluder jeg en side fra min server på hjemmesiden. Dette gør jeg flere steder.

Nu har jeg en hjemmeside som jeg gerne vil drive helt på min egen server, dog via one.com. Under DNS opretter jeg så en dns forbindelse fra one.com til min egen server. Type A som peger på min servers ip adresse. det resulter i at man ser det som ligger på roden af serveren. hvilket ikke er interessant.

Har så prøvet at lege lidt med VirtualHost, men har ikke fået det til at virke rigtigt.

Håber der er en der kan hjælpe.

1. Fra mange sider skal der kigges på roden af webserveren.
2. Fra spesefike skal der kigges på specielt område på webserveren.
Avatar billede moddi100 Seniormester
01. november 2013 - 17:34 #1
Jeg fandt lige dette link i mine gemmer, det er efterhånden adskillige år siden jeg brugte det, men så vidt jeg husker, kom det med en glimrende forklaring:

http://www.debian-administration.org/articles/412

Angående 1) og 2) skal det nævnes, at du med VirtualHost opsætter regler for forskellige domæner. Er der intet som matcher ryger det til din default opsætning, som netop er rod-mappen.
Avatar billede moddi100 Seniormester
11. november 2013 - 23:09 #2
Noget nyt?
Avatar billede max33 Nybegynder
09. december 2013 - 10:59 #3
det er løst kom med en svar...
Avatar billede moddi100 Seniormester
09. december 2013 - 21:01 #4
Super :)