Avatar billede ksor Mester
30. oktober 2013 - 18:19 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Flytte/kopiere fra Outlook 2003 til Windows Live Mail

Findes der nogen mulighed for at få

kalenderaftaler
kontaktpersoner

over i Windows Live Mail fra Outlook 2003 - evt. via C#/VB - jeg har prøvet med at "klikke mig frem", men der er tilsyneladende ikke nogen muligheder - eller er jeg blind ?

Min Outlook 2003 vil IKKE længere tage kontakt til Gmail - uvist af hvilken grund, så nu tager jeg Windows Live Mail i brug !
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 18:29 #1
windows live mail udgår snart (er reelt udgået) - du skal vælge enten outlook.com (microsofts pt satsning til afløsning af hotmail og windows-live) eller thunderbird.
outlook.com er 'i skyen'
thunderbird er på din pc (du styrer selv backup osv som du plejer).
Mig bekendt, så vil installation af thunderbird automatisk hente data fra din outlook-opsætning, så det kører med det samme - prøv det - det kan jo bare slettes (data slettes ikke i outlook-2003).
Avatar billede ksor Mester
30. oktober 2013 - 18:36 #2
Tak for oplysningen claes57 !

thunderbird ligger på pc'en - der kommer 427 elementer fram ved søgning på C-drevet, men INGEN af dem er "thunderbird" !

Ved du hvor den skulle ligge ?
Avatar billede ksor Mester
30. oktober 2013 - 18:53 #3
Har fundet den - men det er jo ikke på pc'en !

Der er tilsyneladende heller ikke kalender i den - eller hva' ?
Avatar billede Syska Mester
30. oktober 2013 - 19:03 #4
Jeg var for mange år siden totalt fan af at have mine mails på PC'en ... men jeg blev klogere.

Nu er Web Klienten nok for mig ... seriøst overvej om det ikke er nok til dit behov. Det andet er bare spild af tid ... i hvert fald for mig.

mvh
Avatar billede ksor Mester
30. oktober 2013 - 19:06 #5
Jow kalenderen er fundet !

WEB-Mail nej det gider jeg ikke
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 19:14 #6
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 19:15 #7
nyeste version af thunderbird understøtter æøå i mailadresser - så du kan fx skrive til min@øl.dk (hvis adressen ellers findes).
Avatar billede Syska Mester
30. oktober 2013 - 20:02 #8
Det er fremtiden. :-) Nemmere, hurtigere og altid up-to-date. Men det kræver selvfølgelig forbindelse til nettet, men det er der jo også altid i DK. Ellers er det nok meget sundt lige med 10 mins pause.

Jeg er glad for at jeg ikke mere skal spilde tid på det i hvert fald.

mvh
Avatar billede ksor Mester
30. oktober 2013 - 20:16 #9
Der er nu da en del fejl&mangler i Thunderbird synes jeg - f.eks.

1) Rod med at oprette mailinglister
2) hvordan sender man BCC til en mailingliste
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 20:42 #10
1) det finder du hurtigt ud af - det er ikke svært - rod styrer du selv.
2) opret en mailingliste - skriv ny mail, og i tilfeltet klikker du på ordet 'til' og kan vælge 'skjult kopi til' - så det er heller ikke svært når man lige ved det.
Avatar billede ksor Mester
30. oktober 2013 - 21:04 #11
Ja, den er go' med dig ;-))

Det med mailingslister virker sgu' da ikke - de bliver jo opdateret som vinden blæser og man kan ikke regne med indholdet er det, som man tror det er - det er DET, der er rodet - og det kan jeg ikke styre - det er programmeringsfejl - der mangler noget med Collection/formular-opdatering !

I en MAILINGLISTE med 100'vis af navne kan du da ikke mene, at man skal ind på hver af dem - hvis det er tilfældet er det ubrugeligt - den mulighed havde jeg også selv fundet - men den PRAKTISKE, hvor man retter til BCC for ALLE påEN gang, hvor er den ?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 21:14 #12
du opretter en mailingliste - og den er færdig. Opdateret som vinden blæser må stå for din egen regning - det er jo dig, der holder dem ajour.

Når du sender vælger du bcc, og i adressefeltet skriver du navnet på mailinglisten - så sendes det hele bcc til alle på listen.

Men er det for meget - så drop det, og bliv på outlook.
Avatar billede ksor Mester
30. oktober 2013 - 21:18 #13
Nu skal du da ikke blive sur over, at Thunderbird er dårligt programmeret - det er da ikke din skyld !
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 21:34 #14
det er jeg heller ikke - jeg kan bare ikke lige se problemet... Det virker fint hos mig, men jeg har også kun 2 manuelt kontrollerede mailingslister - jeg styre dem. Lille klub med breve internt og til venner af klubben. I alt 35 - og det er hvad jeg har testet i programmet.
Avatar billede ksor Mester
30. oktober 2013 - 21:38 #15
Når jeg fra min pool af kontaktpersoner f.eks. trækker én af dem over på ikonet for mailinglisten - ja, så kommer vedkommende IKKE med i mailinglisten - det er sgu' da en fejl - det virker SLET IKKE, hvis jeg markerer flere i poolen og trækker dem alle over på ikonet på én gang - så oprettes kun nogle få ... det ser ud som om,det er de FØRSTE eller de SIDSTE i markeringen.
Avatar billede Syska Mester
30. oktober 2013 - 22:32 #16
Fordi der ikke er penge i at have en skod klient på sin dekstop maskine, waste of time and money.

Derfor MS også lukker ned for Live Mail, hvilket jeg er glad for.

Du kan jo bare købe Outlook eller skifte til et ordenligt produkt som ikke er gratis.

mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2013 - 07:19 #17
prøv mailinglister igen - marker en stribe personer, husk ikke ctrl men shift hvis de er i rækkefølge. og træk til mailinglisten. Det kører upåklageligt her.
Avatar billede ksor Mester
31. oktober 2013 - 07:26 #18
Ja, det gør det også her - en gang imellem, og NETOP den spredte markering med CTRL går da ofte helt galt.

En anden situation, hvor det går galt er følgende:
Klikker du på maillisten i venstre side, kan du i højre side se medlemmerne - prøv så at dobbeltklikke på maillisten i venstre side - så kommer en dialog med dens indhold - her er der OFTEST forskel på dialogens indhold og det du ser bag dialogen.

Men denne her tråd hører vist mest til et Mozilla forum for Thunderbird - så lad os slutte den her.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2013 - 07:42 #19
ved dobbeltklik ser du listen i den rækkefølge, personer er oprettet i. Den anden er typisk alfabetisk - men ellers er de ens (samme antal poster).
Bare luk spg selv.
Avatar billede ksor Mester
31. oktober 2013 - 07:46 #20
Der er undtagelsen, at antal poster er det samme her !
Avatar billede Syska Mester
31. oktober 2013 - 13:03 #21
Spm er vel også om det er lavet programmering ringe eller fejl 40 :-)
Avatar billede ksor Mester
02. november 2013 - 10:09 #22
Jeg kan oplyse, at der efter et par dage IGEN kom styr på det oprindelige problem: Outlook og dens forbindelse til Gmail - ligesom der periodevis var orden i tingene under selve forløbet !

Men hvad årsagen til problemerne var ... ingen anelse !

Det er jo det 'herlige ved IT' - aldrig har så mange troet på, at de har styr på så meget, men fakta viser at aldrig har så mange taget så meget fejl - ingen kan give bare nogenlunde fornuftige forklaringer !

... og så er der lige DAMP-børnene, som kaster deres tilfældige udsagn ind, når de voksne taler.

Men nu kører den oprindelige maskine igen fint med Outlook, og så er der en anden stillet op med med Thunderbird som klient - og det kører også fint ... jeg tror jeg vælger Thunderbird på trods af dens ustbilitet omkring maillister og deres vedligehold.

Hvem vil have pointene ?