Avatar billede dompap Novice
29. oktober 2013 - 22:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ser jeg om trådløst netkort virker ?

Hej alle.

Netkort=Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter

Har en ASUS bærbar pc hvor jeg ikke længere kan komme på det trådløse net. Ved fejlsøgning får jeg meddelelsen "Slå trådløs kommunikation til". Det gøres ved fn+F2, men der er ingen indikation (led-diode el.lign.) der markerer om der er tændt eller slukket for det trådløse kort, og fn+F2 hjælper ikke - fejl "Trådløs kommunikation er slået fra".

Under enhedshåndtering fremgår det at "Denne enhed virker korrekt".

Såvel fn-tasten som F2-tasten er testet på anden vis og virker upåklageligt.

Andre måder hvorpå jeg kan slå trådløs kommunikation til ?

Eller forslag til hvordan jeg ellers kan teste ?

Venlig hilsen

Dompap
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. oktober 2013 - 08:16 #1
Se i kontrolpanel enhedshåndtering netværk om trådløs har nogle  mærker
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. oktober 2013 - 09:11 #2
Avatar billede dompap Novice
30. oktober 2013 - 10:08 #3
Hej poko1.

Det er ikke for at være ubehøvlet, men læs venligst mit spm.

I 3. afsnit skriver jeg direkte:
Under enhedshåndtering fremgår det at "Denne enhed virker korrekt".

Det er derfor jeg er stået af.
1. mine fn + F2 taster virker, men vil alligevel ikke slå den trådløse kommunikation til
2. under enhedshåndtering synes der ikke at være problemer.

Da der ikke er en led-lys-indikation på denne bærbare kunne der måske være et lille stykke software der kunne indikere med rød/grøn om trådløs komm. er slået til (i lighed med apps til mobiler/tablets ?)

Venlig hilsen

Dompap
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. oktober 2013 - 13:29 #4
Ja du må undskyld at jeg ikke læste hele tråden det beror på at jeg selv har en ASUS som en gang imellem taber forbindelsen til nettet også Atheros den kommer dog oftest ved en gen start men den viser fejl i Enhedshåndteringen i øvrigt har jeg 6 grønne led på fronten hvor nr. 4 er WIFI.Jeg har hentet driveren til Win 8 og foreløbig kører den.
Avatar billede dompap Novice
30. oktober 2013 - 15:20 #5
Helt i orden :O)

Som jeg skrev var det heller ikke for at være uhøflig :OD

Desværre er det ikke kun engang imellem :O( - den mangler bare forbindelsen konstant - pis!
Avatar billede dompap Novice
02. november 2013 - 12:02 #6
Løst.
Der er faktisk en knap på siden af pc'eren som jeg aldrig har bemærket før nu. Den kan - udover fn+F2 - tænde og slukke for netkortet.
/Dompap