Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 12:16 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

tjenester starter ikke

Hej. Kører windows 7 - bit32. Alle opdateringer ok.
Jeg har alvorlige problemer med min ellers udmærket pc indtil i går.
Den vil ganske enkelt ikke starte tjenester op, installere drivere, gå på update osv. Det virker som om at den arbejder i fejlsikret tilstand uanset hvad jeg gør.
Har tjekket via sfc /scannow, brugt værktøjer for fjernelse af skadelige software, msconfic - start indlæses med normal men skifter automatisk over til valgfrit (hvor så alle flueben er aktiveret)- booten viser at flueben ikke er aktiveret under fejlsikret opstart - hmmmmm overvejer om min bios bør flashes men har ikke turde gå i krig med det endnu.
Håber nogen kan hjælpe herfra.
26. oktober 2013 - 12:22 #1
Systemgendannelse til før problemet ?
Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 12:32 #2
har forsøgt men den finder kun et punkt fra i forgårs.Arbejder videre med muligheden.
Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 12:37 #3
Har kørt humkommelsesdiagnostisering - ingen problemer. Har forsøgt reparation af pc (via F8-windows cd)uden resultat - hmmm kæmper videre.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2013 - 12:41 #4
Har du mulighed for at tilslutte disken andet system som slave og teste den for snavs i systemet?
Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 12:42 #5
Har forsøgt at finde nyeste bios på asus hjemmeside men uden resultat. Jeg har et: asus P5Q-pro motherboard, version 1613. Håber nogen kan linke mig.
Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 12:43 #6
220661 > Nej ikke umiddelbart med mine sata diske. Men jeg har checket pc`en for snavn både med Ccleaner + kaspersky. Der er vitterlig ingen problemer i den retning.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2013 - 12:45 #7
Har du prøvet at køre chkdsk på den?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2013 - 12:47 #8
har du prøvet at køre denne her i fejlsikret tilstand

http://www.malwarebytes.org/

den ligger også på hirens cd/dvd

http://www.tomsguide.com/us/download/Hiren-s-Boot-CD,0301-51033.html

det kan sagtens være en rootkit der ligger og sjover dig og så skal den fjernes inden Windows startes
hvis det er det slår den tjenester fra selv om du slår dem til

i avast kan du starte en opstartsscan af din maskine
kan du ikke det i dit virus program

m.v.h
Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 12:48 #9
220661 > Ja den er kørt - ingen problemer.
Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 12:50 #10
treatmenice > Jo kaspersky kan jo næsten alt og jeg har prøvet at scanne for rootkits m.m. men jeg prøver lige malwarebytes.
Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 13:07 #11
Jeg kan se på spywarefri.dk at programmet bliver omtalt som middel idet det kan fremvise falske positiver. Hmmm.
Men facts lige nu er at jeg kører en hurtig scanning og foreløbig viser den 77 objekter som inficeret. Jeg er spændt på at se disse filer og hvor kaspersky evt. er henne i det her spil?
Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 13:13 #12
Den viser et uhyggelig resultat hvilket jeg står totalt uforstående overfor.
PUP.OPTIONAL.DEALPLY ER DEN DER STORT SET GÅR IGENNEM PÅ ALLE FEJL, så jeg prøver at følge programmets retningslinier for fjernelse af disse og vender tilbage med resultatet.
Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 13:31 #13
Desværre. Efter fjernelse af objekterne med den nyeste version af malwarebytes står jeg fortsat med problemet at kunne starte tjenester op.
Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 13:41 #14
Har kørt windows eget program for fejlfinding i winduws update: http://support.microsoft.com/gp/windows-update-issues/da og resultatet blev dette her: http://peecee.dk/upload/view/424381/full
Vender lige tilbage efter restart.
Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 13:45 #15
Problemet fortsat uløst. Jeg vil nødig til at skulle starte forfra med nyinstallation. Men umiddelbart ser det ud til at kunne blive nødvendigt:(
Avatar billede jcr18 Professor
26. oktober 2013 - 16:14 #16
Den som ønsker point læg venligst et svar.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2013 - 06:50 #17
der må stadig ligge en du IKE har fundet

du kunne prøve at lave en hirens cd/dvd og boote op på den

der ligger mange der rense den under

http://www.hirensbootcd.org/screenshots/

eller se her under antivirus tools

http://www.hiren.info/pages/bootcd

m.v.h
Avatar billede jcr18 Professor
27. oktober 2013 - 10:44 #18
Her i nat lykkedes det mig at finde løsningen. Det må have været driveren til mit lydkort som på mærkværdigvis har blokeret for windows` tjenester. Efter afinstall virkede alle tjenester igen. Har før oplevet at drivere kan lukke hele systemet ned så ingen undtagelser. Jeg bemærkede også at der ikke lå nogle gendannelsespunkter fra tidligere installeringer af programmer osv hvilket undre mig. Jeg mente at windows pr. auto opretter løbende punkter.
Avatar billede jcr18 Professor
01. november 2013 - 18:14 #19
Hvem ønsker point?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2013 - 18:54 #20
hent driver booster og opdater hele din maskine

den er helt gratis og virker faktisk ret godt

http://www.iobit.com/driver-booster.php

du fandt selv løsningen så det må være dine point ok

m.v.h
Avatar billede jcr18 Professor
01. november 2013 - 20:40 #21
Takker for din hjælp. Jeg vil forsøge mig med dit link. Jeg samler ikke point så du må gerne få dem. :)
Avatar billede jcr18 Professor
06. november 2013 - 17:38 #22
Bingo.